ضرورت فرهنگ‌ سازی در مناطق مختلف شهر

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:مشکلات فرهنگی و نبود فرهنگ‌سازی مناسب در تمامی مناطق کم برخوردار و برخوردار می‌تواند آسیب زا باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گلشن نوروزی، امروز، شنبه، چهارم تیرماه_ در هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه بر ارج نهادن مقام شهدا و نصب تصاویر آن‌ها در مکان‌های تعبیه شده تأکید و اظهار کرد: افزایش کیفیت بنرهای حاوی تصاویر شهدا را مطالبه می‌کنیم و باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، چرا که هم اکنون کیفیت برخی بنرهای نصب شده رضایت بخش نیست.

وی با بیان اینکه باید در مناطق نیازمند فرهنگسرا ایجاد شود، ادامه داد: ایجاد فرهنگسرا در محله کشتارگاه از ضروریات است و علیرغم بازدیدهای مکرر برای جانمایی آن با احداث فرهنگسرا و اعتراض‌مان با این فرهنگسرا مخالفت شد و در کوی سالار دین پرست نیز باید محلی برای فرهنگ‌سازی ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: پرداختن به مناطق کم برخوردار نباید سبب شود که مناطق برخوردار شهر فراموش شود و در این راستا باید عدالت ایجاد شود.

وی تصریح کرد: مشکلات فرهنگی و نبود فرهنگ‌سازی مناسب در تمامی مناطق کم برخوردار و برخوردار می‌تواند آسیب زا باشد.

نوروزی با بیان اینکه مباحث فرهنگی در شهر قابل تفکیک نیستند، افزود: نباید دچار فاصله طبقاتی فرهنگی در سطح شهر شویم چرا که این موضوع در صورت تحقق غیرقابل کنترل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جامعه از لحاظ فرهنگی نباید به حال خود رها شود و اگر هر جوانی در هر منطقه‌ای دچار آسیب‌های اجتماعی شود و فرهنگ درستی نداشته باشد موجب گسترش آن و تغییر در رویکرد و آینده سایر جوانان می‌شود.

عضو شورای شهر ارومیه تصریح کرد: به بهانه مناطق کم برخورد نمی‌توانیم فرهنگ را در مناطق دیگر رها کنیم خصوصاً در مورد نسل نوجوان که تأثیر پذیر هستند، حفظ توازن فرهنگی در اجتماع برای مقابله با فاصله طبقاتی در ابعاد فرهنگی، اجتماعی الزامی است.

نوروزی گفت: از ابتدای دور ششم شورای شهر مباحثی که در کمیسیون فرهنگی مدنظر قرار دادیم و به عنوان چشم انداز تعریف شده بود، با کمبودهای مالی و سهل انگاری‌های انجام گرفته عملاً محقق نشد.

وی اضافه کرد: از هفته آینده در راستای ورود به ماه محرم نشست‌هایی برای هماهنگی و هم اندیشی و آمادگی بیشتر با هیئت‌های مذهبی خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ارومیه گفت: خروجی جلسات با عملکرد تحقق می‌یابد جلسات و بازدیدهای نمایشی بی فایده است و یک عملکرد حقیقی بهتر از صد هزار وعده بی نتیجه است.

کد خبر 584128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.