خلاقیت فرانسه در نصب مبلمان دوستدار محیط زیست

شهرداری لیل فرانسه یک پروژه خلاقانه جدید را در شهر اجرا کرده است که طی آن، مبلمان شهری قادر به جمع‌آوری و ذخیره آب باران و آبیاری گیاهان خواهد بود؛ این ابتکار به ویژه در مواجهه با تغییرات آب‌وهوایی که منجر به اثرات نامطلوبی مانند خشکسالی یا بارندگی‌های شدید می‌شود، می‌تواند به شهر کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرها مدت‌ها پیش قدرت پنهان مبلمان شهری را کشف کردند. در واقع، آنها نشان داده‌اند که حتی شیئی به‌سادگی یک نیمکت نیز می‌تواند چندین کارکرد نوآورانه را انجام دهد.

به عنوان مثال، قبلاً دیده‌ایم که از نیمکت‌های هوشمند برای شارژ تلفن یا مقابله با تنهایی در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا استفاده می‌شود. نیمکت‌ها همچنین می‌توانند داستان‌های شهرها را بیان کنند و به مردم محلی و گردشگران کمک کنند تا فرهنگ و تاریخ شهر را کشف کنند؛ چراکه مکانی برای آشنایی با ادبیات یا مشاهده فیلم‌های محلی است.

خلاقیت فرانسه در نصب مبلمان دوستدار محیط زیست

شهرداری لیل فرانسه یک پروژه خلاقانه جدید را در شهر اجرا کرده است که طی آن، مبلمان شهری قادر به جمع‌آوری و ذخیره آب باران و آبیاری گیاهان خواهد بود؛ این ابتکار به ویژه در مواجهه با تغییرات آب‌وهوایی که منجر به اثرات نامطلوبی مانند خشکسالی یا بارندگی‌های شدید می‌شود، می‌تواند شهر را یاری کند.

طی اقدامی خلاقانه، نیمکت‌هایی در میدان اصلی لیل فرانسه قرار داده شده است که آب را از طریق پوشش خود جمع‌آوری می‌کند و سپس از آن برای آبیاری باغ‌های اطراف استفاده می‌شود. به لطف این نیمکت که مستقیماً به یک ناودان متصل است، ذخیره آب به خودی خود ایجاد می‌شود.

سپس در زمان مناسب، اهالی منطقه می‌توانند گلدان یا سطل را برای آبیاری باغچه‌ها یا گیاهان مجاور پر کنند. همه این موارد در حالی رخ می‌دهد که شهروندان روی نیمکت استراحت می‌کنند.

هزینه ایجاد این نیمکت‌ها تحت بودجه مشارکتی لیل (ابزاری که شهروندان با آن می‌توانند پروژه‌هایی را مطرح کنند تا از بودجه شهر تأمین شود و نظر خود را در مورد پروژه‌های مشارکتی ارائه دهند) تأمین مالی شد و به مدت هشت ماه مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

کد خبر 584115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.