۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲
باید و نبایدهای کنکور

یک مشاور تحصیلی گفت: در این چند روز باقی‌مانده، دانش‌آموزان بهتر است، مطالبی را که فراگرفته تثبیت کنند و به جمع‌بندی برسند، در این هنگام نباید کتاب و محتواهای جدید مطالعه شود؛ زیرا این کار موجب افزایش استرس خواهد شد.

نگار اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دانش‌آموزان در روزهای پیش از کنکور که زمان کم‌تری دارند، نباید برخی از فعالیت‌ها را انجام دهند، اظهار کرد: در این چند روز باقی‌مانده دیگر زمانی برای آزمون، خطا و تجربه نیست، بلکه دانش‌آموزان باید مطالب خود را جمع‌بندی کنند.

وی افزود: در این چند روز باقی‌مانده، دانش‌آموزان بهتر است مطالبی را که فراگرفته تثبیت کنند و به جمع‌بندی برسند در این زمان نباید کتاب و محتواهای جدید مطالعه شود زیرا این کار موجب افزایش استرس خواهد شد.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: در روزهای پایانی بهتر است مطالبی که به صورت خلاصه ثبت شده، تثبیت شود و دانش‌آموزان فقط جزوه‌ها و نکته‌های خود را در حد یادآوری مطالعه کنند؛ دانش‌آموزان رشته هنر نیز در این هنگام می‌توانند تصاویر مربوط به خلاقیت تصویر را مطالعه کنند.

وی تاکید کرد: هفته پایانی روزهای مانده به کنکور باید به مرور سریع مطالب پرداخته شود و داوطلبان رشته هنر نیز به دلیل اهمیت تصاویر کتاب، می‌توانند بار دیگر نکات و مطالب مربوط به این تصاویر را مطالعه کنند.

اکبری در رابطه با وضعیت روحی و روانی دانش‌آموزان گفت: در روزهای پیش از کنکور دانش‌آموزان باید از حاشیه‌ها، اخبار و افرادی که استرس را در وجود آن‌ها افزایش می‌دهد، دوری کنند تا از نظر روحی و ذهنی در وضعیت مطلوبی قرار گیرند.

این مشاور تحصیلی اظهار کرد: به دلیل اینکه برخی از دانش‌آموزان عادت به مطالعه شب هنگام دارند، بهتر است در آخرین روزهای باقی‌مانده ساعت خواب خود را مدیریت کنند و به حالت صحیح باز گردانند.

کد خبر 584101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.