تخلیه فاضلاب گلپایگان در اطراف منازل مسکونی+ پاسخ شهردار

مجتمع‌های مسکن مهر گلپایگان، مشکل دفع پساب فاضلاب دارد و این مسئله به معضلی بزرگ برای ساکنان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروژه فاضلاب مسکن مهر گلپایگان به دلیل طراحی غیراصولی و ایجاد مخزن در زمان احداث پروژه، مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است. این مخازن در مجاورت واحدهای مسکونی قرار دارد و پس از پر شدن در نزدیکی منازل شهروندان و محیط‌زیست منطقه، رها می‌شود.

در سال‌های اخیر شهرداری گلپایگان برای رفع این مشکل، پساب فاضلاب را به قنات‌های اطراف هدایت کرده است، درحالی‌که باید برای رفع معضل زیست‌محیطی پساب فاضلاب مسکن مهر سیستم شبکه فاضلاب شهری اجرا شود.

به دلیل جذبی نبودن چاه‌های فاضلاب با پر شدن مخازن، زندگی ساکنان به شدت تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد؛ این مسئله عواقب زیست‌محیطی و امنیتی در پی دارد. پیمانکاران در زمان ساخت واحدهای مسکن مهر، پروژه دفع فاضلاب خانگی را به صورت ناقص اجرا کردند و درحال‌حاضر ساکنان با مشکل مواجه هستند.

شهر گلپایگان، شبکه فاضلاب شهری ندارد و مقرر شده شهرداری نسبت به اجرای سیستم فاضلاب منطقه مسکن مهر اقدام کند تا این معضل رفع شود، اما هنوز اقدام عملی انجام نشده است. عده‌ای از شهروندان ساکن مسکن مهر گلپایگان در تماس با خبرگزاری ایمنا، نسبت به این شرایط اعتراض داشتند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

بودجه اجرای شبکه فاضلاب به تصویب رسیده است / اجرای طرح وظیفه شهرداری نیست

پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان با بیان اینکه اجرای فاضلاب مسکن مهر از وظایف شهرداری نیست، اظهار کرد: یکی از مطالبات شهروندان ساکن مسکن مهر از شورای اسلامی شهر رفع معضل فاضلاب شهری منطقه است و بودجه مورد نیاز برای اجرای آن در بودجه ۱۴۰۱ به تصویب رسید.

وی افزود: برای حل این مشکل شورای شهر مصوب کرد شهرداری پکیج سیستم فاضلاب این منطقه را راه‌اندازی کند و در عوض پساب آن را در اختیار داشته باشد.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: شرکت آبفا درخواست دارد تا بهره‌برداری از سیستم فاضلاب و نگهداری از پساب برعهده شهرداری باشد درحالی‌که ما توانایی و تخصص نگهداری از پساب را نداریم.

شکرزاده تاکید کرد: می‌توان از پساب فاضلاب در بخش آبیاری فضای سبز استفاده کرد، اما درحال‌حاضر شهرداری نیاز مبرم به آب ندارد و هدف مهم از اجرای این طرح کاهش تنش اجتماعی در منطقه مسکن مهر است؛ چراکه بستر سنگی مسکن مهر موجب می‌شود فاضلاب این منطقه در سطح معابر رها شود.

کد خبر 584092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.