ارائه خدمات به ۱۶۵۰ معتاد متجاهر در کمپ های ماده ۱۶ استان البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در کمپ‌های ماده ۱۶ معتادان متجاهر مردان استان البرز در سال گذشته به یک هزار و ۶۵۰ نفر خدمات‌رسانی شده و در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۸۷۸ نفر پذیرش شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وجیهه محمدی فلاح روز شنبه _چهارم تیرماه_ در نشست خبری که پیرامون هفته موادمخدر برگزار شد، اعتیاد را یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی خواند و اظهار کرد: اعتیاد به نوعی مادر آسیب‌ها به شمار می‌رود؛ ۲۴ دستگاه متولی پیشگیری و مبارزه با اعتیاد هستند اما باز هم اعتیاد خاص‌ترین آسیب اجتماعی کشور است.

وی با بیان اینکه بهزیستی در حوزه اعتیاد خدمات گسترده‌ای انجام می‌دهد، اضافه کرد: این اقدامات در سه حوزه اقدامات اجتماعی‌محور، نگهداری و درمان اعتیاد و ارائه خدمت از طریق مراکز آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: خدمات اعتیادمحور توسط ۸۶ مرکز، ۲۰ مؤسسه مردم‌نهاد و ۴۲ تیم آموزش‌دیده تخصصی در استان ارائه خدمت می‌کنند. اقدامات اجتماعی محور پیشگیری از اعتیاد همه فرآیندهای خدماتی معطوف به اجتماع و محله را شامل می‌شود که توسط خود مردم و با نگاه اجتماع محور است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در حوزه آموزش و پیشگیری توسط ۲۰ مؤسسه و ۴۲ تیم آموزش‌دیده در ۱۰۵ محله خدمات‌رسانی شده است، تاکید کرد: در این محلات ۱۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر تخت آموزش قرار گرفته‌اند. در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز با محوریت اجتماع محور ۱۵ هزار نفر آموزش دیدند.

محمدی فلاح افزود: خدمات اجتماعی محور از طریق درمان‌های کوتاه‌مدت، بلندمدت و میان‌مدت انجام می‌شود که درمان کوتاه‌مدت به طور روزانه و از طریق سم‌زدایی و دارو در هشت مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال گذشته دو هزار و ۳۲۰ نفر و در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۰۰ نفر خدمات سرپایی روزانه دریافت کردند.

محمدی فلاح با بیان اینکه در کمپ‌های ماده ۱۵ معتادان خودمعرف برای درمان اقامت یک ماهه خواهند داشت، تصریح کرد: ۵۵ مرکز درمان میان‌مدت فعال در البرز وجود دارد که به واسطه آنها در سال گذشته به ۱۸ هزار نفر خدمات‌رسانی شده و پذیرش در سال جاری نیز هفت هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

وی گفت: خدمات ترک اعتیاد بلندمدت در دو دوره چهار تا شش ماهه ارائه می‌شود. دو مرکز جامع اعتیاد در البرز وجود دارد که ۲۱۳ نفر در سال گذشته و ۱۳۶ نفر نیز در سال جاری پذیرش شده است.

محمدی فلاح اظهار کرد: در کمپ‌های ماده ۱۶ معتادان متجاهر مردان استان البرز در سال گذشته به یک هزار و ۶۵۰ نفر خدمات‌رسانی شده و در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۸۷۸ نفر پذیرش شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: موضوع اعتیاد بیشترین اعتبار و هزینه را به خود اختصاص می‌دهد و بهترین راهکار پیشگیری از آن، محوریت خانواده و آموزش است.

کد خبر 584058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.