توجه شورای شهر به مدیریت پسماند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سایت دفن زباله سازمان مدیریت پسماند شهرداری یک سایت مهم در حوزه شهری است که مورد توجه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود زارعی امروز _شنبه، چهارم تیرماه- در بازدید از سایت دفن زباله سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز، اظهار کرد: یک سایت مهم در حوزه شهری است که همواره مورد توجه بوده و همچنین در بازه زمانی گذشته تا به امروز این سایت یک سیر رو به تکامل در راستای دفن اصولی و بهداشتی زباله را طی کرده است.

وی با بیان اینکه چرخه تفکیک از مبدأ و فرهنگ‌سازی قبل از تفکیک برای تمام مردم را مهم است، ادامه داد: موضوع تفکیک همواره به عنوان یک زیربنا مورد تأکید بوده و از سوی دیگر در تبدیل زباله به انرژی‌های مختلفی که در دنیا وجود دارد، تأکید بسیار شده و یک چرخه تکمیلی است و این روند تکاملی نسبت به گذشته جای کار دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: این موضوع در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر با توجه به اهمیت آن در دستور کار قرار گرفته و در بازدید از سایت دفن زباله سازمان مدیریت پسماند شهرداری، از زوایای مختلف چرخه دفن به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در این بازدید مباحث مختلفی مورد بررسی قرار گرفت که اولین موضوع مربوط به بازیافت و تبدیل آن به انرژی است، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر دو خروجی محدود از سایت داریم که یکی مربوط به تفکیک بخش زباله‌های خشک که درصد محدودی را پوشش می‌دهد و بخش دیگر تبدیل زباله به کودهای کمپوست است و بخش محدودی را در بر می‌گیرد، نتایج مطلوبی از بازیافت آن نگرفتیم.

زارعی خاطرنشان کرد: تبدیل انرژی‌ها مستلزم هزینه‌های بسیار زیادی است، اما تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری جذاب در این حوزه می‌تواند تأثیرگذار باشد که در این راستا اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی در خصوص مطرح شدن موضوع تکمیل تبدیل زباله به انرژی‌های مختلف، اظهار کرد: این موضوع در دستور کمیسیون قرار خواهد گرفت و توجه به نیروهای انسانی سایت دفن زباله از دیگر موضوعاتی بود که به آن پرداخته شد، امید است راهکارهایی در چارچوب و ضوابط قانونی با همکاری اداره کار شکل گیرد تا بتوانیم در این روند نیروهای کاری بسیار زحمتکش این سایت که در شرایط بسیار سخت کار می‌کنند، بتوانیم به آن‌ها توجه ویژه‌ ای داشته باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به موضوع انتقال آب از پساب تصفیه خانه شماره یک، اظهار کرد: این اقدام جهت آبیاری کاشت یک هزار هکتار درخت در این مکان است و اقدام انجام شده دیگر در این سایت لوله‌کشی آبیاری تحت فشار است، بخشی از آن انجام شده و با توجه به اجرای ۱۷ کیلومتری از انتقال شبکه پساب فاضلاب در این مکان، بخش اجرایی دیگر آن در دستور کار کمیسیون است تا اتمام سریع‌تر آن انجام شود.

وی تصریح کرد: با توجه به بازدید انجام شده از آزمایشگاه سایت دفن زباله پسماند شهرداری شیراز، مشخص شد که فرآیند دقت و توجه به کنترل شرایط و فاکتورهای سلامتی در این آزمایشگاه بسیار دقیق است، همچنین با توجه به اینکه کنترل فضای آب و خاک این محل با نظارت جدی حوزه علوم پزشکی و محیط زیست انجام می‌شود، این مکان یک آزمایشگاه پیشرفته و قابل قبول و مورد تأیید اداره کل محیط زیست است.

وی در خصوص اهمیت توجه سازمان آتش‌نشانی به مرکز اطفا حریق و آتش‌نشانی در این سایت، خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی باید توجه بیشتری به مرکز اطفا حریق در این سایت داشته باشد.

کد خبر 584046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.