ساخت‌ مسجد امام علی (ع) اردبیل قانونی است

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: توسعه و ساخت‌وساز مسجد امام علی(ع) در شهرک کارشناسان اردبیل قانونی بوده و طبق مجوز شهرداری در حال اجرا است.

سلامت صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ارائه و تصویب طرحی از سوی برخی از اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر توقف موقت ساخت‌وساز در مسجد امام علی (ع) شهرک کارشناسان و درخواست ارجاع آن به کمیسیون سیما منظر شهری، اظهار کرد: با توقف این پروژه مخالف هستم، چرا که هیئت امنای این مسجد از مدت‌ها قبل پروانه و جواز ساخت و توسعه را از شهرداری دریافت کرده‌اند و ورود دیر هنگام شورای اسلامی شهر به این موضوع هیچ‌گونه توجیهی ندارد.

وی افزود: هیئت امنای این مسجد تمام هزینه‌های مربوط به پروانه ساخت را پرداخت کرده است و ورود شورای اسلامی شهر به این موضوع اصولی نیست، چرا که کار ساخت‌وساز رو به اتمام است و تاکنون هیچ گزارش و گلایه‌ای از اهالی و همسایگان این مسجد مبنی بر ساخت‌وساز ناموزون و تخلف در ساخت به مدیریت شهری گزارش نشده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اردبیل تصریح کرد: تا زمانی که نمای جدید این مسجد تکمیل نشود، نمی‌توانیم به دلیل برهم خوردن زیبایی نمای قدیمی و با قضاوت زودهنگام، خواهان توقف عملیات توسعه و ساخت‌وساز در این مسجد شویم.

وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام شهرداری اردبیل بخشی از ساخت‌وساز مربوط به توسعه فضای داخلی مسجد و بخش دیگر مربوط به ساخت‌وساز تجاری است که البته مجوز این قسمت با دستور راه و شهرسازی قابل ابطال خواهد بود؛ در غیر این صورت به دلیل قانونی بودن روند اجرایی کار، شهرداری به این موضوع ورود نخواهد کرد، مگر اینکه در ساخت‌وساز تخلف رخ دهد یا هیئت امنای مسجد از ضوابط پروانه خارج شود.

کد خبر 583986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.