بهبود درمان سرفه ناشی از کرونا

افرادی که از سرفه‌های مداوم ناشی از ویروس کرونا رنج می‌برند، نباید به پشت بخوایند، زیرا دراز کشیدن به پشت باعث تجمع مخاط در گلو می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرفه مداوم یکی از رایج‌ترین علائم بیماری کووید -۱۹ بوده است. با وجود اینکه سویه امیکرون ویروس کرونا بیشتر با علائمی مانند گلودرد، آبریزش بینی و بدن درد همراه بوده است؛ سرفه همچنان یکی از علائم رایج کرونا است. گاهی اوقات افراد پس از گذشت چندین هفته یا حتی چندین ماه پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ سرفه می‌کنند.

سرفه ناشی از بیماری کووید -۱۹ چه ویژگی دارد؟

درحالی که سرفه معمولی یک واکنش برای پاک کردن گردوغبار، خلط و دیگر محرک‌ها از ریه‌ها و مجاری تنفسی افراد است؛ سرفه ناشی از بیماری کووید -۱۹ خشک است و به دلیل آلوده شدن به ویروس ایجاد می‎‌شود. سرفه‌های خشک معمولاً بدون خلط هستند و با صدای خس خس همراه است. سرفه ناشی از بیماری کووید -۱۹ مداوم است و حتی ممکن است برای هفته‌ها یا ماه‌ها پس از بهبود یافتن بیماری نیز ادامه داشته باشد.

بهترین وضعیت خوابیدن برای تسکین سرفه چیست؟

افرادی که از سرفه‌های مداوم ناشی از ویروس کرونا رنج می‌برند، نباید به پشت بخوایند زیرا دراز کشیدن به پشت باعث تجمع مخاط در گلو می‌شود در نتیجه فرد سرفه می‌کند. متخصصان توصیه می‌کنند که افراد هنگام خوابیدن به پهلو دراز بکشند. روش دیگر توصیه شده این است که هنگام خوابیدن چند بالش روی یکدیگر قرار دهید تا سر و گردن کمی بالاتر قرار بگیرد و خطر بروز سرفه کاهش پیدا کند.

روش‌های دیگر درمان سرفه ناشی از کرونا چیست؟

متخصصان اعلام کرده‌اند که افراد می‌توانند برای کاهش سرفه یک قاشق چای‌خوری عسل مصرف کنند؛ البته نوزادان زیر ۱۲ ماه نباید عسل بخورند. در صورتی که سرفه مداوم و اذیت‌کننده بود فرد مبتلا باید به پزشک مراجعه کنید تا بهترین روش درمان را دریافت کند.

چه علائمی از بیماری کووید -۱۹ ممکن است با سرفه همراه باشد؟

افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ ممکن است علاوه بر سرفه، طیف وسیعی از علائم بیماری را تجربه کنند. این علائم شامل گلودرد، تب، آبریزش بینی، درد بدن، خستگی و مشکلات گوارشی می‌شود.

کد خبر 583952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.