ایجاد ۴۲ ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در بوستان‌های اراک

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اراک از ایجاد ۴۲ ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در بوستان‌های این کلان‌شهر خبر داد.

علیرضا شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از اقدامات تأثیرگذار و مهمی که می‌توان در راستای ارتقای سطح عمومی سلامت شهروندان انجام داد، ترغیب آنها در هر سنی به انجام ورزش همگانی است که در این راستا سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اراک طرحی را با عنوان راه‌اندازی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی پیاده‌سازی کرده است.

وی تصریح کرد: در بوستان‌های اصلی شهر اراک ۴۲ ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی راه‌اندازی شده است که مربیان مجرب ورزشی شهر در زمان‌های مقرر در ایستگاه‌های ورزشی حاضر خواهند شد و شهروندان علاقه‌مند به ورزش می‌توانند زیر نظر این مربیان به ورزش بپردازند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اراک تصریح کرد: برای افزایش فعالیت‌های ورزشی در بین شهروندان، در طول فصل تابستان به صورت دوره‌ای در ۴۲ ایستگاه ورزش صبحگاهی، مسابقات فرهنگی ورزشی نیز برگزار و طی آن جوایزی به شهروندان نیز اهدا خواهد شد که این امر در راستای ترغیب عموم به‌ویژه جوانان و نوجوانان به ورزش همگانی است.

وی ادامه داد: تجهیز زمین‌های ورزشی موجود در سطح بوستان‌ها شامل زمین‌های روباز والیبال و بسکتبال، میزهای تنیس و فوتبال‌دستی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است تا شهروندان بتوانند در ایام تابستان که دمای هوا مطلوب است از این فضاها استفاده کنند.

شعبانی ادامه داد: مجموعه‌ای از زمین‌ها نیز در کنار بوستان‌های اصلی شناسایی شده است که قابلیت تبدیل به زمین‌های روباز ورزشی را دارد، لذا تجهیز این فضاها برای ایجاد زمین‌های فوتبال گل‌کوچک، والیبال و بسکتبال را در دستور کار قرار دادیم تا شهروندان به‌ویژه در نقاط حاشیه‌ای شهر امکان دسترسی به فضاهای ورزشی مختلف را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در راستای افزایش سرانه ورزشی شهروندان احداث زمین‌های چمن مصنوعی نیز از دیگر اقدامات در دستور کار شهرداری است، البته در حال حاضر دو زمین چمن مصنوعی در حال احداث است که امیدواریم در فصل تابستان به مرحله بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اراک با بیان اینکه احداث زمین‌های تخصصی ورزشی نیز از جمله فعالیت‌هایی است که در این سازمان پیگیری می‌شود، گفت: در حال حاضر در منطقه شهر صنعتی اراک بوستانی تحت عنوان پارک شطرنج شناسایی و با همکاری سازمان فضای سبز و شهرداری منطقه یک اراک مراحل فنی این پارک انجام شده است و در فصل تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید؛ علاوه بر آن دیگر بوستان‌های تخصصی نیز در دستور کار قرار گرفته است که در زمان مقرر اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام خواهد شد.

کد خبر 583950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.