آغاز طرح سالم‌سازی دریا در آستارا

سرپرست شهرداری آستارا گفت: طرح سالم‌سازی دریا به‌منظور رفاه حال شهروندان و گردشگران در فصل تابستان، آغاز شده است.

قاسم نوپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح ساحلی ۱۹ هکتاری سفیر امید آستارا، دارای امکاناتی ازجمله شناگاه زنان و مردان، دوش آب سرد، ۲۲ باب آلاچیق چوبی دو طبقه، ۱۲ باب آلاچیق بتنی، ۱۱ باب اتاقک برای استراحت و اقامت، ۳۴ چشمه سرویس بهداشتی، نمازخانه، آبخوری، لوازم بازی کودکان، سالن آمفی‌تئاتر روباز با ظرفیت ۴۰۰ نفر، غرفه صنایع‌دستی و بوفه‌های عرضه مواد غذایی است.

وی با بیان اینکه ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی تعمیر و بازسازی و برای تأمین آب سرویس‌ها مخزن خریداری و نصب شده است، افزود: طرح سالم‌سازی سفیر امید به دلیل شیوع کرونا، بیش از دو سال تعطیل بود؛ طی این مدت تمام کابل‌ها، چراغ‌ها و موتور بالابر برج نوری طرح و سازه‌های فلزی محل شنای زنان و مردان سرقت شد که شهرداری مجدداً تجهیزات را خریداری و نصب کرد.

سرپرست شهرداری آستارا با بیان اینکه ۲۲ باب آلاچیق چوبی دو طبقه تعمیر و بازسازی و نمازخانه طرح ساحلی موکت‌کاری، رنگ‌آمیزی و تجهیز شده است، تصریح کرد: ۱۱ باب اتاقک محل اقامت گردشگران و سایبان‌های چتری طرح سالم‌سازی به دلیل واژگونی ناشی از وزش باد و طوفان آسیب دیده بود که بعد از تعمیر و بازسازی، به رنگ سفید رنگ‌آمیزی و در محل خود نصب شده است.

نوپور اضافه کرد: تمام کابل‌های سالن آمفی‌تئاتر روباز سرقت شده و پروژکتورها از کار افتاده بود که توسط شهرداری بازسازی و تجهیز شد؛ با نصب مجدد تجهیزات به سرقت رفته شهرداری جشنواره شهر پاک و جنگ شادی را در این سالن برگزار کرد.

وی با بیان اینکه سازه‌ها، ورق‌های فلزی جدید و پرده‌های برزنتی آبی خریداری و در محل شنای زنان و مردان نصب شده است، گفت: شهرداری به منظور حفظ امنیت جان شهروندان، پنج نجات‌غریق زن و هشت نجات غریق مرد را استخدام و در طرح سالم‌سازی دریا مستقر کرده است.

سرپرست شهرداری آستارا با بیان اینکه یک دستگاه خودروی آمبولانس، سه نیروی جمعیت هلال‌احمر و پنج نیروی همیار پلیس برای کمک و امدادرسانی به شهروندان و گردشگران در طرح سالم‌سازی مستقر هستند، تاکید کرد: به منظور برقراری نظم و امنیت، طرح سالم‌سازی سفیر امید نیازمند حضور مستمر نیروهای پلیس است.

نوپور ادامه داد: ورود موتورسواران به داخل حریم طرح سالم‌سازی سفیر امید یکی از مشکلات شهرداری است که مدیریت شهری برای رفع این معضل، ورودی‌های فرعی طرح سالم‌سازی دریا را با استفاده از سنگ‌های بزرگ و فنس مسدود کرده است.

وی اظهار کرد: به منظور بهسازی، تجهیز و آماده‌سازی طرح سالم‌سازی سفیر امید در مجموع نزدیک به هفت میلیون ریال هزینه از منابع داخلی شهرداری هزینه شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 583909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.