باید به وزیر صمت فرصت داد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم استیضاح وزرا حق قانونی نمایندگان است، اما برای استیضاح وزیر صمت باید حداقل یک سال فرصت داد و سپس در مورد عملکرد یکساله از وی توضیح خواست.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: استیضاح وزرا حق قانونی نمایندگان است و می‌توانند در مورد عملکرد هر وزیری که به آن رأی داده‌اند توضیح بخواهند.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که عملکرد دولت هنوز به یک سال نرسیده است یعنی باید زمان قابل قبولی بگذرد و سپس متناسب با آن زمان درباره عملکرد دولت و کابینه توضیح خواست البته ممکن است برخی ریل گذاری را غلط بدانند که به این صورت طولانی شدن فرآیند مشکلات بیشتری به وجود خواهد آمد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس می‌توانند رفتار و عملکرد وزرا را نقد کنند، اما باید برای نقد زمان صحیحی در نظر گرفته شود و به وزرا زمان بیشتری داد تا عملکرد آن‌ها مشخص شود.

وی اضافه کرد: عمده مسائل در وزارت صنعت، معدن و تجارت بلند مدت است یعنی ایراداتی که در طرح استیضاح مطرح شده مانند خودروسازی و ساختار نظام توزیع و … از جمله مسائلی نیست که وزیر بتواند در عرض هشت ماه تغییرات جدی را به وجود بیاورد.

طغیانی با بیان اینکه اقداماتی که در وزارت صمت صورت می‌گیرد از جنس اصلاح ساختار و بلند مدت است، ادامه داد: مساله خودروسازی کشور حدود ۶۰ سال با ایراداتی روبه‌رو بوده و نباید انتظار داشته باشیم طی هشت ماه این مشکلات برطرف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ممکن است برخی بگویند وزیر ادعاهایی مبنی بر رفع مشکلات خودروسازی و حذف قرعه کشی خودرو داشته است و هنوز این اقدامات عملیاتی نشده از این رو این ادعاها محل نقد است و باید مورد پرسش قرار بگیرد.

وی گفت: باید به این نکته توجه کرد که عزل و نصب هر وزیری هزینه‌های بسیاری دارد زیرا هر وزیری تا زمانی که بر ساختار وزارتخانه مسلط شود و مدیران و سیاست‌گذاری خاص خود را داشته باشد، زمان‌بر است به ویژه اینکه در وزارت صمت طی دو سال اخیر حداقل سه وزیر تغییر کردند. اساس این وزارتخانه تولید و تجارت کشور است.

کد خبر 583883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.