طرح حمایتی کپنهاگ از شهروندان با احداث مسکن اجتماعی

شهرداری کپنهاگ در همکاری با وزارت کشور و مسکن دانمارک توانسته است طرحی را برای مهیا کردن مسکن ارزان در این شهر فراهم بیاورد که هدف آن برابری اجتماعی همه شهروندان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت کشور و مسکن دانمارک از امضای یک قرارداد همکاری پیشگام با شهر کپنهاگ خبر داد که مسکن ارزان‌تر را در پایتخت تضمین می‌کند. در واقع، این توافق‌نامه الزام می‌کند که توسعه مسکونی آینده باید تضمین کند که ۴۰ درصد از سهام مسکن عمومی خواهد بود.

این اقدام به عنوان اولین مورد در نوع خود در این کشور توصیف شده است که به دنبال رسیدگی به مسائل طولانی‌مدت کمبود مسکن، به ویژه برای گروه‌های آسیب‌پذیر، مانند دانش‌آموزان، خانواده‌های جوان و بی‌خانمان‌ها است.

طرح حمایتی کپنهاگ از شهروندان با احداث مسکن اجتماعی

این همکاری باید تضمین کند که ابتکارات توافق‌نامه مسکن قبلی از نوامبر ۲۰۲۱، به نام "صندوق حمایتی برای شهرهای مختلط - مسکن ارزان‌تر و راهی برای خروج از بی‌خانمانی" به واقعیت تبدیل شود.

به عنوان بخشی از قرارداد مسکن، ۱۰ میلیارد کرون دانمارک (حدود ۱.۳۴ میلیارد یورو) به صندوق شهرهای مختلط اختصاص یافت؛ با کمک این صندوق تا سال ۲۰۳۱ سهم مسکن عمومی جدید در مناطق توسعه شهری به ۴۰ درصد می‌رسد.

سوفی هاستورپ اندرسن، شهردار کپنهاگ در این رابطه گفت: "از بسیاری جهات، این یک توافق تاریخی است. ۴۰ درصد مسکن عمومی به این معنی است که مناطق توسعه شهری فقط برای کسانی که سرمایه زیادی دارند، نخواهد بود. برای من، این یک هدف است که بتوانیم برای فرزندان خود که اینجا در کپنهاگ متولد و بزرگ شده‌اند، مکانی برای زندگی ارائه دهیم."

او در پایان گفت: "اکنون می‌توانیم برای دانش‌آموزان یا دانشجویانی که از خارج از کشور آمده‌اند و بزرگ‌ترین آرزویشان زندگی و کار در کپنهاگ است، مسکن ارائه دهیم. این توافق به این معنی است که توسعه کپنهاگ برای سال‌های آینده، برابرتر و سبزتر خواهد بود."

طرح حمایتی کپنهاگ از شهروندان با احداث مسکن اجتماعی

کد خبر 583802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.