اردوی مشترک تیم ملی تنیس ایران و قطر!

در بسته خبری این هفته ورزش جهان خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های اخیر، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است.

* تیم بسکتبال گلدن استیت در ششمین فینال فصل NBA به مصاف بوستون سلتیک رفت و با نتیجه ۱۰۳ بر ۹۰ به پیروزی رسید تا چهارمین قهرمانی خود طی ۸ فصل گذشته را به دست بیاورد.

* کتایون اشرف، نایب رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان که چندی پیش از سوی کمیته بین المللی به مراسم دریافت بازی جوانمردانه دعوت شد، در مراسم سالیانه کمیته بین‌المللی حضور یافت و جایزه بازی جوانمردانه خود را دریافت کرد. کتایون اشرف که پیش از این سوی کمیته برگزاری به این مراسم دعوت شده بود، جایزه بخش ویلی دومه برای ترویج و توسعه ورزش جوانمردانه را دریافت کرد.

* طبق حکم ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، محمد هادی پورحسینی (وزنه برداری) و صدف بیرانوند (تیم ملی کوراش) به مدت سه سال از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزشی محروم شدند.

* با اعلام دوپینگ محمد هادی پور حسینی و محرومیت ۳ ساله این ورزشکار و با توجه به دوپینگ محمد نیری در اردیبهشت ۱۴۰۱ همچنین دوپینگ یکی از نوجوانان ملی پوش وزنه برداری در عربستان شمار دوپینگی‌های این رشته به عدد ۳ رسید. طبق مصوبات فدرسیون جهانی در کنگره تاشکند، هر کشوری که در ۱۸ ماه منتهی به المپیک ۲۰۲۴ پاریس بیش از سه مورد تست مثبت دوپینگ داشته باشد، به طور کامل از حضور در رقابت‌های وزنه برداری این بازی‌ها محروم خواهد شد.

* امیر غفور بازیکن سابق تیم ملی والیبال کشورمان با قراردادی یک ساله به تیم والیبال مقاومت شهداب یزد پیوست. ملی پوش سابق والیبال کشورمان در حالی فصل گذشته برای تیم سپاهان بازی می‌کرد که اصفهانی‌ها پس از ناکامی در لیگ برتر والیبال از تیم داری در فصل بعد لیگ برتر والیبال کناره گیری کردند. غفور سابقه بازی در لیگ ایتالیا را نیز در کارنامه خود دارد.

* تیم ملی تنیس روی میز بانوان کشورمان برای آمادگی هر چه بیشتر در بازی‌های کشورهای اسلامی قرار است اردوی مشترکی را با تیم ملی تنیس روی میز قطر در مجموعه ورشی انقلاب تهران برگزار کند. طبق برنامه ریزی صورت گرفته شده تیم ملی تنیس روی میز بانوان قطر روز بیست و سوم تیر به ایران سفر می‌کنند تا برای مدت یک هفته تمرینات مشترکی با شاگردان ملی پوشان بانوی کشورمان داشته باشند.

* تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران در دیدار رده‌بندی رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف فرانسه رفت و با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید و در رده سوم این مسابقات قرار گرفت

* پس از ابطال انتخابات سال ۹۸ و پایان ریاست علی مرادی، سجاد انوشیروانی قهرمان سابق وزنه‌برداری دنیا به‌سمت سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شد.

* فدراسیون جهانی والیبال پس از تحولات بین‌المللی حمله روسیه به اوکراین، والیبال روسیه را از لیگ ملت‌ها و میزبانی قهرمانی مردان جهان حذف کرد. فدراسیون والیبال روسیه برای حفظ آمادگی تیم ملی این کشور تصمیم گرفت یک تورنمنت بین‌المللی با حضور شش تیم برگزار کند و از تیم ملی والیبال ایران نیز برای حضور در این مسابقات دعوت کرد.

* فدراسیون بین المللی والیبال (FIVB) اعلام کرد که مکزیک سال ۲۰۲۳ برای اولین بار میزبان مسابقات جهانی والیبال ساحلی مردان و زنان خواهد بود.

* ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق باشگاه‌های اسپورتینگ لیسبون و براگای پرتغال به عنوان سرمربی جدید باشگاه استقلال انتخاب شد.

* تیم ملی بسکتبال کشورمان برای برگزاری اردویی هشت روزه راهی صربستان شد. قرار است شاگردان سعید ارمغانی در بلگراد ۲ دیدار تدارکاتی برگزار می‌کنند.

* طی حکمی از سوی داوود عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس، محمد رضا توکلی به عنوان سرمربی تیم ملی تنیس مردان کشورمان انتخاب شد.

* میزبانی جام جهانی ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ فدراسیون بین المللی سوارکاری (FEI) به شهرهای بازل سوئیس، بوردو فرانسه و فورت ورث آمریکا اعطا شد.

* مهدی رجب زاده، بازیکن و کاپیتان سابق فجرشهید سپاسی شیراز، سکاندار هدایت طلایی پوشان شیرازی شد. مهدی رجب زاده به صورت رسمی از سوی مدیرعامل باشگاه، سرمربی جدید فجرسپاسی معرفی شد. فجرسپاسی که به لیگ یک سقوط کرده، فصل آینده برای بازگشت به عالی‌ترین سطح باشگاهی کشورمان تلاش می‌کند.

* با اعلام فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های نابینایان (IBSA)شهر ماتوسینیوس در پرتغال به عنوان میزبان مسابقات جهانی گلبال ۲۰۲۲ انتخاب و جایگزین شهر هانگژو چین شد.

کد خبر 583784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.