سرویس‌دهی به نمازگزاران جمعه با سامانه "اصفهان من"

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: سرویس‌دهی به نمازگزاران جمعه از طریق ثبت‌نام در سامانه "اصفهان من" ( my.isfahan.ir) انجام می‌شود.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیرو هماهنگی‌های انجام شده و جلسات متعدد حوزه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در خصوص ساماندهی و بهینه‌سازی ایاب و ذهاب نمازگزاران نماز عبادی سیاسی جمعه همچنین اعتلای امور فرهنگی نماز جمعه در مناطق شهرداری، مقرر شد جهت رفاه و سرویس‌دهی به نمازگزاران از طریق ثبت‌نام در سامانه "اصفهان من" ( my.isfahan.ir) اقدام شود.

وی در تشریح این خدمت جدید، افزود: در شهر اصفهان فریضه عبادی سیاسی نمازجمعه در پنج محل برگزار می‌شود که شامل: مصلای بزرگ اصفهان برای شهروندان این کلان‌شهر، همچنین در سپاهان‌شهر، رهنان، خوراسگان و ملک‌شهر است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: از قدیم سرویس‌های اتوبوس برای تردد نمازگزاران نمازجمعه در نظر گرفته شده بود که از مسیرهای مشخص شده‌ای قبل و بعد از نماز جمعه برای جابه‌جایی نمازگزاران استفاده می‌شد، اما در ایام کرونا این سرویس‌ها کمتر و مسافران آن نیز به مرور کاهش یافت.

وی گفت: با فروکش کردن کرونا، شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه آمادگی خود را اعلام کرد که بنا بر تقاضای مسافران، سرویس‌های اتوبوس را برای نمازگزاران اعزام کند، لذا در اداره هوشمندسازی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان برای پربازده شدن سرویس‌های اتوبوس و خدمات مناسب‌تر به شهروندان، سامانه‌ای طراحی شد که از طریق آن نمازگزاران می‌توانند با ثبت اطلاعاتی همچون محل زندگی، مسجد نزدیک محل سکونت و محل نماز جمعه مقصد، تقاضای خود را برای استفاده از سرویس اتوبوس ثبت کنند.

حق‌شناس با بیان اینکه وقتی نمازگزاران به سامانه my.isfahan.ir مراجعه می‌کنند، در صفحه نخست، میز خدمت سرویس نماز جمعه قابل مشاهده است و به سادگی با اطلاعاتی که ثبت می‌شود، می‌توانند درخواست سرویس را ثبت کنند، خاطرنشان کرد: پس از اینکه تقاضای شهروند در سامانه ثبت شد، مسیریابی انجام و بر اساس تعداد درخواست‌ها اتوبوس در نظر گرفته می‌شود، البته به افراد درخواست کننده نیز تماس گرفته می‌شود تا از این سرویس‌ها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: رزرو سرویس نمازجمعه نوعی خدمات حمل‌و نقل‌همگانی است که امیدواریم در آینده نیز برای سایر خدمات شهر برای شهروندان ارائه شود.

وی با اطهار امیدواری از اینکه این حرکت در جهت برنامه‌ریزی هوشمند سفرها و خدمتی نوین به نمازگزاران جمعه باشد، گفت: از نمازگزاران تقاضا می‌شود در سامانه my.isfahan.ir ثبت‌نام و از سرویس نماز جمعه برای رفت و آمد استفاده کنند.

کد خبر 583782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.