آماده‌سازی ۳۱ سند برای حل مشکلات اساسی اصفهان

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان از ایجاد پنج اندیشکده در این استان خبر داد و گفت: این اندیشکده‌ها تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود، ۳۱ مسأله اساسی استان شناسایی شده و گروه‌های مسأله محور در حال آماده‌سازی ۳۱ سند برای حل مشکلات هستند که قرار است در اختیار مسولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد باقری، عصر امروز_ پنجشنبه دوم تیرماه_ در همایش بزرگداشت بسیج اساتید و گرامیداشت شهید چمران که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: سه شاخصه مهم شهید چمران علمی، اخلاقی و تکلیف و دین‌مداری بود که باعث شده رهبر پرورش افرادی در طراز ایشان را به عهده اساتید دانشگاه بدانند.

وی وظیفه بسیج اساتید را به چهار محور تقسیم کرد و افزود: بیش از ۸۰ دفتر و کانون در استان فعالیت‌های مدنظر رهبر انقلاب و جزو رسالت‌های بسیج را در حال اقدام دارند، محور نخست، اخلاقی و معرفتی است که با حضور اساتید در حلقه‌های صالحین با ۲۰۰ ظرفیت در استان در حال برگزاری است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان از ادامه فعالیت‌های این سازمان در فضای مجازی در طول دوران کرونا، گفت: در یکی دو سال گذشته با تلاش اساتید در حلقه‌های صالحان بسیاری جلسات در بستر فضای مجازی برگزار شد، دومین محور فعالیت بسیج اساتید علم و فناوری است شعار امسال و نگاه رهبر به شرکت‌های دانش‌بنیان بسیج اساتید را بر آن داشت که به تقویت و توسعه ظرفیت دانش‌بنیان برد و امروز سند سیاستی شعر طیب که اساتید دانشگاه‌های استان آن‌را آماده کردند به عنوان بسته سیاستی تقدیم دولت می‌شود.

ایجاد پنج اندیشکده در اصفهان

وی از تهیه طرح‌هایی در حوزه آب، مشکلات شرق اصفهان، کشاورزی و گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: در این زمینه‌ها نیز طرح آماده و تحویل مسئولان شد و امیدواریم شاهد حرکت‌های ماندگاری در این زمینه باشیم، جدا از حرکت‌های اساتید در حوزه دارو و تعدیل ویروس کرونا فعالیت‌های مؤثری انجام شد و حرکت اندیشکده گیاهان دارویی نیز در حال پیگیری است و تاکنون پنج اندیشکده جدید با توجه به ظرفیت بسیج ایجاد شده است.

باقری این پنج اندیشکده را شامل فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی، حاشیه نشینی، امر به معروف و نهی از منکر، زنان و خانواده و ژنتیک گیاهی و بذر معرفی کرد و گفت: این اندیشکده‌های جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود، ۳۱ مسأله اساسی استان شناسایی شده و گروه‌های مسأله محور در حال آماده‌سازی ۳۱ سند برای حل مشکلات هستند که قرار است اندیشکده‌ها آن‌را در اختیار مسئولان بگذارند.

وی با اشاره به تشکیل جبهه علمی انقلابی با توجه به ظرفیت‌های شهرستان‌های استان اصفهان، ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی که سومین محور سند تعریف شده است، اقداماتی در زمینه پیوند استاد با مسجد به ویژه در اصفهان و کاشان انجام شده است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان از برگزاری دوره عمومی جهاد تبیین در حوزه شبکه فرمانده‌ای جنگ نرم خبر داد و گفت: در حوزه اردوهای راهیان علم و فناوری در همه کانون‌ها حرکت‌های ویژه برنامه‌ ریزی شده است که امسال نیز جام سه‌ گانه جهاد علمی را بعد از امتحانات برگزار خواهیم کرد.

وی حوزه علمی و اجتماعی را به عنوان آخرین حرکت حضور اساتید برای حل مسائل اجتماعی استان معرفی و تاکید کرد: در این بخش ایفای نقش علمی اساتید به شکل علمی شکل گرفته است حرکت‌های جهادی در حوزه‌های مختلف انجام شده است و برای اتفاقاتی مانند حادثه متروپل شاهد حضور داوطلبانه برخی اساتید برای کمک به حل معضلات هستیم.

باقری وظیفه نهضت بسیج اساتید را کمک به کارآفرینی در عرصه‌های مختلف و به ویژه در نظام حکمرانی کشور دانست و افزود: ظرفیت بسیج اساتید با بیش از ۵۳۰۰ نفر از اعضای ما آماده کمک به نظام حکمرانی کشور دولت و بخش‌های حاکمیتی است، سال گذشته با وجود کرونا بیش از ۱۱۰۰ برنامه رسانه‌ای در استان برگزار شد و مجموعه بسیج اساتید توانسته کسب رتبه یک اشراف فرماندهی سپاه را به دست بیاورد.

کد خبر 583772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.