تلاش برای رفع مشکل طعم و بوی بد آب شرب گلپایگان

فرماندار گلپایگان گفت: آزمایش‌هایی برای مشخص شدن منشأ طعم و بوی بد آب شرب گلپایگان در حال انجام است، به نتایجی نیز رسیده‌ایم اما هنوز قطعی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا عسگریان امروز- پنجشنبه_ دوم تیرماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به استان اصفهان، اظهار کرد: دوازدهم خردادماه استاندار اصفهان به همراه مدیران دستگاه‌های دولتی استان به شهرستان گلپایگان سفر و ضمن بازدید از پروژه‌های مختلف در جلسه مشترک شورای اداری استان و شهرستان ۴۲ مصوبه به تصویب رسید و برای اجرایی شدن مصوبات در حال پیگیری هستیم.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان، رویکرد تخصیص اعتبار به پروژه‌های دارای ردیف اعتبار و حداقل پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد بود، افزود: پروژه‌هایی در حوزه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب و فاضلاب؛ شهرک علمی تحقیقاتی و استخر گلپایگان برای تخصیص اعتبار تعریف شده است، قبل از سفر رئیس جمهور به استان اصفهان، دفتر فنی استانداری عدد ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد، اما تاکنون نامه رسمی در خصوص تخصیص سهم اعتبار به شهرستان گلپایگان اعلام نشده است.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه برخی پروژه‌های شهرستان به دلیل نداشتن ردیف اعتبار ملی، امکان جذب اعتبار نیست، خاطرنشان کرد: اعتباراتی به شهرستان گلپایگان در قالب تسهیلات در اختیار صنایع و ستاد تسهیل شهرستان قرار می‌گیرد.

عسگریان با بیان اینکه روز چهارشنبه یکم تیرماه در خصوص کیفیت آب شرب شهرستان جلسه در شرکت آب نیرو در تهران داشتیم، تاکید کرد: آزمایشاتی برای مشخص شدن منشأ طعم و بوی بد آب شرب گلپایگان در حال انجام است به نتایجی نیز رسیده‌ایم اما هنوز قطعی نیست.

وی تصریح کرد: تکنولوژی سد کوچری به نحوی است که خروجی آب شرب و کشاورزی در یک سطح انجام می‌شود در حالی که اگر خروجی آب کشاورزی از قسمت تحتانی سد انجام می‌شد به احتمال زیاد با این مشکلات مواجه نمی‌شدیم، تقاضا کردیم تا تخلیه مدام انجام و ماندگی آب در قسمت تحتانی سد کمتر شود تا مشکلات در آینده به حداقل برسد.

فرماندار گلپایگان گفت: شرکت آب نیرو یک بند را جلوی سد کوچری احداث و پمپ‌هایی روی این بندها نصب کرده است تا درصدی از آب که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد از قسمت تحتانی خارج شود و در این بند قرار بگیرد.

وی افزود: سیستم هوادهی در تصفیه خانه آب گلپایگان نصب شده است که با این دو اقدام درصد قابل توجهی از مشکلات طعم و بوی آب حل شده است، اما پیگیری‌ها به صورت مستمر ادامه دارد.

کد خبر 583737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.