تاثیر فعالیت شوراهای فرهنگی و اجتماعی در شناسایی و رفع مشکلات

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شوراهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی سرمایه‌های ارزشمندی هستند که می‌توانند کمک بسیاری به مدیریت شهری در حوزه شناسایی نیازها و اولویت‌بندی آن‌ها کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور امروز _پنجشنبه، دوم تیرماه _ در بازدید از پروژه‌های در دست اجرای حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۵ شهرداری تهران، در جلسه شورای فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری این منطقه حضور یافت و اظهار کرد: فرهنگ را روح هر جامعه است و هر میزان فعالیت‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف صورت گیرد اما در بخش فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌های مناسبی وجود نداشته باشد، نمی‌توان توقع داشت که جامعه به سوی موفقیت حرکت کند، قطعاً جوهر تمام اقدامات در سطح جامعه موضوعات فرهنگی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه اولین فصل تابستان مدیریت جدید شهری در پیش رو است، ادامه داد: با برنامه‌های وزین و با محتوا باید اوقات فراغت برای مردم پربار شود که این امر بسیار مهمی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تابستان امسال، در کنار ایام ماه ذی‌الحجه با برنامه‌های شاد باید نشاط اجتماعی را فراهم کرد، ماه محرم و صفر را در پیش خواهیم داشت، بنابراین ضرورت دارد به برنامه‌های خاص این ایام نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به شرایط کرونایی در کشور، تصریح کرد: از آن جایی که طی دو سال گذشته بیماری کرونا باعث دور شدن مردم از فعالیت‌های اجتماعی و تفریحی شد، امسال با توجه به کاهش موج این بیماری در کشور شاهد استقبال مردم از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود و این خود فرصت مناسبی است برای ارائه برنامه‌های عمیق، مؤثر و پرمحتوا در موضوعاتی همچون ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی، اهمیت کارکرد خانواده و تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

معدنی‌پور افزود: حضورمان در مناطق به این دلیل است تا ضمن نظارت بر برنامه‌ها و نحوه هزینه کردن بودجه‌های مصوب، نیازهای باقی‌مانده یا جدید نیز شناسایی و احصا شوند.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان تمام مشکلات مناطق را در یک سال رفع کرد به ویژه آن که در سال‌های گذشته کمتر به موضوعات مربوط به زیرساخت‌ها پرداخته شده و مدیریت شهری شاهد وجود برخی زیرساخت‌های مستهلک است که هر میزان تلاش می‌شود تا آن‌ها به روزرسانی شود، رسیدن به نقطه مطلوب سخت است و از طرفی دیگر توجه به این نکته ضروری است که هر مجموعه‌ای که به روزرسانی می‌شود، باید به موضوع نگهداشت آن نیز توجه کرد و این در حالی است که منابع مالی کم است و درآمد به سختی به دست می‌آید، بنابراین اولویت‌بندی مسائل و مشکلات و نیازهای مناطق به صورت برش سالانه جهت رفع آن‌ها، باید مد نظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: شوراهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری مناطق سرمایه ارزشمندی هستند که می‌توانند کمک بسیاری به مدیریت شهری در حوزه شناسایی نیازها و اولویت‌بندی آن‌ها کنند.

به گزارش ایمنا، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن حضور در منطقه ۱۵ شهرداری تهران با خانواده شهید جاویدالاثر حسین قنبری دیدار کرد و از مجموعه‌های پردیس بانوان، مجموعه پارک آبی آزادگان، پروژه مسجد حضرت حجت و عمارت تاریخی کوشک امیر سلیمانی بازدید به عمل آورد.

کد خبر 583706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.