اجرای طرح چهارشنبه‌های فرهنگی برای شناسایی معضلات محله‌های تهران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در قالب طرح چهارشنبه‌های فرهنگی از محلات تهران بازدیدهایی داشته‌ایم و خواهیم داشت تا معضلات شناسایی و برای رفع آن اقدامات موثری انجام شود.

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سلسله بازدیدهای منطقه‌ای که در قالب طرح‌های "چهارشنبه‌های فرهنگی" برگزار می‌شود، اظهار کرد: در منطقه ۲۰ پایتخت حضور یافتیم تا چالش‌های موجود را بررسی کنیم. همچنین ایجاد پیاده‌راه‌هایی مانند گذر ۳۰ تیر در پایتخت تجربه موفقی در موضوعات فرهنگی در شهر تهران نبوده است و باید اقدامات کارشناسی بیشتری در این زمینه انجام گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد بسیج شهرداری منطقه ۲۰ تهران، ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر در این دوره مدیریت شهری نسبت به بسیج وظیفه بیشتری حس می‌کنند و در کمیته دینی و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر وظیفه بیشتری در این زمینه داریم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیش از این توفیق حضور در بسیج شهرداری را داشتم و واقف هستم که بسیج یک امکان نهفته است که در دوره‌ای سطح فعالیتش بالاتر می‌رود و امروز نیز دوره‌ای است که زمینه برای فعالیت بسیج مهیاتر است.

وی افزود: در این دوره شهرداری مدیران روحیه بسیجی دارند و معاونان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بسیجی هستند، بنابراین این موضوع باید دستاورد بیشتری برای بسیج داشته باشد.

نادعلی خاطرنشان کرد: بسیج به مردم خدمت می‌کند و آنها را پای حرف انقلاب می‌آورد؛ از سوی دیگر بسیج ابزاری مهم برای تبیین گام دوم انقلاب است، همچنین در شهرداری باید امکانی برای بسیج ایجاد کنیم که فعالیت اجتماعی مثبت انقلابی داشته باشد.

وی در خصوص دیدار با نخبگان و فعالان فرهنگی منطقه ۲۰ شهرداری تهران، اضافه کرد: شورای اسلامی شهر شش کمیسیون دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است، از این‌رو موضوع چهارشنبه‌های فرهنگی در مناطق مختلف راه‌اندازی شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت موضوعات فرهنگی و اجتماعی و ذکر مثالی در مورد معتادان متجاهر، گفت: اگر کار فرهنگی از قبیل ورزش و مبانی دینی برای فردی انجام نشود، به آسیب اجتماعی تبدیل می‌شود و مبنای تفکر اسلامی این است که کار با مشارکت مردم انجام گیرد، لذا لازم است مشارکت مردمی در حوزه فرهنگ و اجتماع جذب شود.

وی گفت: در قالب طرح چهارشنبه‌های فرهنگی در مسجد حضرت ولی عصر (عج) شهر ری حضور یافتیم و با شهروندان منطقه ۲۰ شهرداری تهران دیدار و گفت‌وگویی داشتیم، در این دیدار معضلات فرهنگی و اجتماعی از جمله آسیب‌های اجتماعی موجود در منطقه و سرانه فضای ورزشی از سوی شهروندان مطرح و مقرر شد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران پیگیر تمام موضوعات و درخواست‌های ساکنان قبله تهران باشد. همچنین بازدید از آرامگاه بی‌بی شهربانو، کارخانه سیمان ری و حسینیه کاظمی‌ها از جمله بازدیدهایی بود که در قالب برنامه چهارشنبه‌های فرهنگی انجام شد.

کد خبر 583682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.