۸۰ درصد مشترکان کمتر از الگوی تعیین شده برق مصرف کرده‌اند

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه ۸۰ درصد از مشترکان کمتر از الگوی تعیین شده برق مصرف کرده‌اند، گفت: اکنون مصرف برق به حدود ۶۴ هزار مگاوات رسید، یعنی نسبت به سال گذشته ۴.۷ درصد رشد مصرف داشته است؛ اما در کنار این رشد مصرف، اتفاقات خوبی در بخش مشترکان خانگی رقم خورده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از شبکه مدیریت برق ایران، مصطفی رجبی‌مشهدی ضمن اعلام افزایش مصرف برق امروز کشور اظهار کرد: براساس آمارها، در بخش خانگی اتفاقی افتاده که کم‌سابقه است، در سال گذشته به‌طورمتوسط ۲۵ درصد از مشترکان بیش از الگوی تعیین شده و ۷۵ درصد کمتر از الگو مصرف داشته‌اند؛ براساس اطلاعات دریافت شده از خردادماه، ۷۵ درصد به ۸۰ درصد افزایش یافته که نشان از همکاری بسیار خوب مردم با صنعت برق است که باید از آن‌ها تشکر کنم و بخواهم این همکاری را در ماه‌های پیش رو که ماه‌های گرمی است ادامه دهند.

وی ادامه داد: از مشترکانی که بیش از الگو مصرف می‌کنند تقاضا می‌کنم به قبض‌های ماه‌های آتی، توجه داشته باشند، چون اگر رعایت نکنند تعرفه آن‌ها به صورت یارانه‌ای محاسبه نخواهد شد؛ لذا برای کاهش هزینه خود و به منظور کمک به ما در مسیر تأمین برق سایر مشترکان، مصرف خود را کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق درخصوص رزمایش طرح نظارت میدانی در مدیریت آب و برق خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه (اول تیرماه) وزارت نیرو رزمایش بسیار خوبی با همکاری وزارت کشور، بسیج و سپاه پاسداران برگزار کرد. همکاران سپاه الگوی خوبی در بخش نظامی برای کاهش مصرف تدارک دیده‌اند و از خودشان شروع کردند و می‌خواهند ۳۰ درصد از مصارف خود را در بخش‌های مختلف سپاه کاهش دهند. این الگو قابل تسری به سایر بخش‌های نظامی است و امیدواریم همه، این طرح را اجرا کنند.

کد خبر 583652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.