سامانه صدور پروانه الکترونیک غیرحضوری راه‌اندازی شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان اجرای طرح «صدور پروانه الکترونیک به صورت غیرحضوری» را گامی در راستای شفاف‌سازی و اجرای حداکثری قانون دانست و گفت: تسریع در پاسخگویی و پیشگیری از بروز تخلفات از ثمرات این طرح است.

به گزارش ایمنا، دریافت پروانه ساختمانی یکی از ملموس‌ترین رویارویی شهروندان با شهرداری‌ها به‌شمار می‌رود و اکنون تعریف ساختاری الکترونیک و هوشمند برای این موضوع از سوی شهرداری اصفهان، گام بلندی در راستای تسهیل این فرایند است.

شهرداری اصفهان در این دوره مدیریتی خود تأکید جدی بر ارتقای سلامت اداری و شفاف‌سازی روند فعالیت بخش‌های مختلف شهرداری به نفع مردم را دارد و تدوین و اجرای طرح «شفافیت و سلامت اداری» نیز با همین هدف از سوی مدیریت شهری اصفهان انجام و از ابتدای سال جاری به صورت جدی پیاده‌سازی شده است. در این میان طرح صدور پروانه الکترونیک اقدام شاخصی در این زمینه به‌شمار می‌رود.

وحید مهدویان در این خصوص اظهار کرد: الکترونیکی شدن ارائه خدمات در راستای ایجاد شهر هوشمند، به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای رفع مشکلات شهری، مورد توجه برنامه‌ریزان شهری قرار گرفته و راهکاری برای پایداری شهرها و کاهش تخلفات به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های مهم این طرح، نحوه تعامل شهرداری با سایر نهادهای مرتبط مانند اداره میراث فرهنگی و بیمه است؛ به این صورت که از این پس به جای ارسال نامه یا استفاده از هر روش دیگری، درخواست بررسی از سوی شهرداری در قالب الکترونیک به این نهادها ارسال خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: کارشناسان این نهادها پس از بررسی‌های لازم، پاسخ را به صورت الکترونیکی به شهرداری ارسال می‌کنند و ادامه روند کار توسط شهرداری پیگیری می‌شود.

وی پیشگیری از سلیقه‌گرایی، شخص‌محوری و جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان را از ثمرات این طرح دانست و تصریح کرد: تا پیش از این ارسال درخواست برای نهادها از طریق مراجعه حضوری و مکاتبه کاغذی انجام می‌شد که یک هفته تا ۱۰ روز زمان لازم داشت، اما اجرای این طرح، سرعت بیشتری به کار می‌بخشد و نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در فرآیند صدور پروانه نیست.

مهدویان با بیان اینکه طبق وعده از پیش داده شده، از روز یکم تیرماه با تجهیز امکانات و تهیه بستر مناسب در حوزه فناوری‌های نوین، امکان صدور پروانه ساختمانی به شکل غیرحضوری فراهم شده است، تأکید کرد: صدور پروانه به شکل غیرحضوری با مراجعه متقاضیان از طریق سامانه‌های رایانه‌ای فعال، اجرا می‌شود و در این سامانه‌ها امکان درخواست پروانه، ارائه درخواست تعیین تعداد پروانه برای هر متقاضی به همراه تعداد طبقات، ظرفیت پلاک ساختمانی و هزینه پروانه ساختمانی تعیین شده است.

وی گفت: با ایجاد امکان صدور پروانه ساختمانی به صورت غیرحضوری متقاضیان می‌توانند هزینه پروانه ساختمان را بر اساس محاسبات سیستمی رؤیت و پرداخت کنند، از ضوابط و مقررات مرتبط با پلاک خود اطلاع یابند و پروانه ساختمانی را به صورت غیرحضوری دریافت کنند، همچنین شهروندان اصفهانی می‌توانند با مراجعه به سایت اصفهان من به آدرس my.isfahan.ir از خدمات طرح پروانه الکترونیک بهره‌مند شوند.

کد خبر 583651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.