آیا آبله میمون جای کرونا را می‌گیرد؟

با وجود اینکه بیماری آبله میمون در بسیاری از کشورهای دنیا گسترش یافته است، اما کارشناسان معتقدند که به یک بیماری همه‌گیر مانند کرونا یا سارس تبدیل نخواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که واکسن‌های بهبودیافته آبله به میزان ۸۵ درصد از افراد در برابر این بیماری محافظت می‌کند. هم‌اکنون دو واکسن تأیید شده آبله در آمریکا وجود دارد که شامل Genius و ACAM 2000 می‌شود؛ محققان Genius را برای آبله میمون تأیید کرده‌اند.

هنوز شواهد واقعی از انتقال ویروس آبله میمون از طریق هوا ارائه نشده است، اما به نظر می‌رسد که این بیماری بیشتر از طریق تماس با ضایعات پوستی فعال و عفونی منتقل می‌شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) نیز اعلام کرده است که آبله میمون از طریق تماس مستقیم با زخم‌های عفونی یا مایعات بدن افراد آلوده منتقل می‌شود.

مرکز CDC واکسیناسیون را فقط برای افرادی مانند کارکنان آزمایشگاه و برخی از پرسنل نظامی توصیه می‌کند، زیرا احتمال دارد این افراد با آبله میمون در تماس باشند. با وجود اینکه بیماری آبله میمون در بسیاری از کشورهای دنیا گسترش یافته است، اما کارشناسان معتقدند که به یک بیماری همه‌گیر مانند کرونا یا سارس تبدیل نخواهد شد.

کد خبر 583556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.