طرح «کمربند سبز مشهد» به مرحله نهایی جشنواره شهر سبز جهانی ۲۰۲۲ راه یافت

رئیس گروه همکاری‌های بین‌المللی علمی و تخصصی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: پروژه «تبدیل کمربند جنوبی شهر به کمربند سبز و کوه پارک» در کنار شهرهای مونترال (کانادا) و حیدرآباد (هندوستان) در صدر گروه «زندگی سبز برای بهبود اقتصادی و رشد فراگیر» جشنواره بین‌المللی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حمید اصفهانی‌زاده اظهار کرد: انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان باغبانی شهری(AIPH) از سال ۱۹۴۸ میلادی فعالیت خود را در شهر زوریخ در کشور سوئیس آغاز کرده و از طریق برگزاری جشنواره‌ها، رویدادهای نمایشگاهی و مسابقات با موضوعات زیست‌محیطی، باغات و گیاهان، به دنبال ترویج مسائل زیست‌محیطی به‌ویژه در شهرها است.

وی افزود: هدف رویداد "جشنواره شهر سبز جهانی" بزرگداشت ابتکارات مبتنی بر استفاده بیشتر از گیاهان و طبیعت برای ایجاد محیط‌های شهری بهتر و کمک به تحقق آرزوهای محلی برای بهبود انعطاف‌پذیری اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی است، این رقابت در شش سرفصل مستقل با عناوین «زندگی سبز برای تنوع زیستی»، «زندگی سبز برای تغییرات آب و هوایی»، «زندگی سبز برای سلامت و رفاه»، «زندگی سبز برای آب»، «زندگی سبز برای انسجام اجتماعی»، و «زندگی سبز برای بهبود اقتصادی و رشد فراگیر» برگزار شده است.

رئیس گروه همکاری‌های بین‌المللی علمی و تخصصی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد ادامه داد: مدیریت شهری مشهد موفق شد با ارائه پروژه «تبدیل کمربند جنوبی شهر به کمربند سبز و کوه پارک» در کنار شهرهای مونترال (کانادا) و حیدرآباد (هندوستان) در صدر گروه «زندگی سبز برای بهبود اقتصادی و رشد فراگیر» در این جشنواره، همراه دیگر طرح‌های برگزیده سال ۲۰۲۲ این جشنواره در شش گروه، وارد مرحله نهایی شود.

وی اظهار کرد: در مرحله نهایی این جشنواره جهانی از بین ۱۸ شهر راه‌یافته به این مرحله (شش گروه، هرکدام با سه شهر منتخب)، یک شهر به‌عنوان برنده نهایی در هر گروه و در نهایت یک شهر به‌عنوان برنده ویژه نهایی اعلام خواهد شد.

اصفهانی‌زاده تصریح کرد: از نگاه این جشنواره، تبدیل "کمربند جنوبی" به "کمربند سبز" و تبدیل آن به یک "فضای عمومی پارکی" نشانگر انعطاف‌پذیری مدیران شهری مشهد و بهره‌مندی از توان الگوی حکمرانی مشارکتی مردمی در جهت حفظ منابع سبز تنفسی این کلان‌شهر است.

وی افزود: جایزه شهر جهانی سبز AIPH World Green City Awards ۲۰۲۲ به شهرهای دارای طرح‌های بلندپروازانِ زیست‌محیطی در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری تعلق می‌گیرد.

کد خبر 583496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.