لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فضای سبز در دزفول

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: لازم است تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام فضای سبز در برنامه‌های امسال قرار گیرد و میزان افزایش سطح زیر کشت مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسن پرآور صبح امروز _ چهارشنبه یکم تیرماه_ در نودمین جلسه شورای اسلامی شهر دزفول، اظهار کرد: با توجه به پخش زنده جلسات در فضای مجازی حضور به موقع و رأس ساعت مقرر در جلسه موجب حفظ حقوق شهروندان حاضر در جلسات می‌شود.

وی ضمن تبریک سال روز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی در صف مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی قرار دارند و وظیفه اصلی آن اشاعه اندیشه تابناک اسلام و تقویت بندگی الهی در جامعه است.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به روز اصناف، ادامه داد: اصناف از جمله اقشاری هستند که در تمام صحنه‌های انقلاب در کنار امام خمینی (ره) و برای مبارزه با رژیم شاهنشاهی حضور داشتند، در دوران جنگ نیز با کمک‌های خود خدمات زیادی به خطوط جبهه ارائه کردند.

وی گفت: در شرایط سخت اقتصادی و فشاری که به مردم وارد می‌شود، اصناف به ویژه جوانان این عرصه، به واسطه پیشینه گذشتگان خود با رضایت به حداقل سود، به گونه‌ای عمل کنند که فشار کمتری به مردم وارد شود، امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که مردم این گردنه سخت اقتصادی را پشت سر بگذارند.

پرآور تصریح کرد: حفظ و نگهداری فضای سبز کار دشواری است، برای جلوگیری از هدررفت آب و تبخیر کمتر در فصل گرما، آبیاری آن قسمت از فضای سبز که مورد استفاده مردم قرار نمی‌گیرد، شب‌ها انجام شود.

وی با انتقاد از هرس زیاد درختان در تابستان، تاکید کرد: تلاش بسیاری برای رشد درختان شده است، هرس بی‌رویه به ضرر درختان است، به گونه‌ای که در بلوار فتح‌المبین تنها تنه درختان باقی مانده است، در حال حاضر آبیاری فضای سبز به صورت سنتی انجام می‌شود، لذا باید رویکرد خود را در این زمینه تغییر دهیم و به سمت خرید ماشین‌آلات ویژه فضای سبز حرکت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول اضافه کرد: پروژه‌های فضای سبز مانند مهرشهر، آزادگان و زیباشهر که ناتمام مانده است، باید امسال تکمیل شود در دستورکار قرار گیرد. همچنین هر ساله میزان افزایش سطح زیر کشت برای فضای سبز باید مشخص و بررسی شود.

کد خبر 583421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.