از قتل ناخواسته دختر ۱۵ ساله در عروسی تا قتل پسر ۶ ساله توسط نامادری

قتل ناخواسته دختر ۱۵ ساله در عروسی، پیدا شدن کودک گمشده پس از ۱۵ ساعت، زورگیری با پوشش ماموران انتظامی در چالوس، قتل پسر شش ساله توسط نامادری، کشف ۳۵۰ قطعه سکه تاریخی و دستگیری عامل حمله به کارکنان اورژانس را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ سهراب قرقانی فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: درپی اعلام خبری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه دختر ۱۵ ساله‌ای بر اثر تیراندازی در مراسم عروسی از ناحیه گردن مجروح و به بیمارستان منتقل شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پاسگاه کهرویه فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی و تحقیقات صورت گرفته توسط مأموران مشخص شد نوجوان مصدوم علی‌رغم تلاش پزشکان بر اثر جراحات شدید وارده جان خود را از دست داده است. مأموران بلافاصله اقدامات پلیسی خود را برای دستگیری ضارب که یکی از اقوام متوفی بوده، آغاز و در کمترین زمان ممکن وی را دستگیر کردند و اسلحه‌ای که با آن دختر نوجوان مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به اعتراف متهم مبنی بر تیراندازی سهوی به سمت دختر نوجوان از تشکیل پرونده و تحویل وی به مرجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد: تیراندازی در مراسم‌ها از رسم‌های غلطی است که بیشتر اوقات باعث وقوع حوادث تلخ و ناگواری می‌شود و به همین جهت پلیس قاطعانه با خرید و فروش و نگهداری سلاح‌های غیرمجاز برخورد می‌کند و شهروندان در صورت اطلاع از این‌گونه موارد مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا برخوردهای قانونی با متخلفان صورت گیرد.

پیدا شدن کودک گمشده پس از ۱۵ ساعت

عبدالرضا سالاری فرماندار رودان، اظهار کرد: با تلاش نیروهای هلال احمر، نیروی انتظامی و همچنین کمک و همکاری مردم و اهالی محل، کودک مفقود شده روستای خروای در کوه‌های اطراف این روستا پیدا شد.

وی افزود: از ساعت هشت صبح دیروز سی‌ام خرداد، گزارش مفقود شدن یک کودک ۱۲ ساله در روستای خراوی از توابع بخش مرکزی به ستاد بحران، هلال احمر و نیروی انتظامی شهرستان اعلام شد که بلافاصله امدادگران جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

فرماندار رودان ادامه داد: پس از ۱۵ ساعت عملیات جست‌وجو شبانه‌روزی در کوه‌های اطراف این روستا، با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر و جمعی از افراد محلی حدود ساعت پنج صبح امروز این کودک پیدا و به آغوش خانواده خود بازگردانده شد.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های جمعیت هلال احمر، عوامل پاسگاه انتظامی رهدار و اهالی منطقه در انجام این عملیات، خاطرنشان کرد: به علت کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه، عملیات جست‌وجو طولانی شده بود؛ به طوری با کمک اهالی چندین گروه به جست‌وجو پرداختند.

زورگیری با پوشش مأموران انتظامی در چالوس

علی اکبر خسروی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، اظهار کرد: درپی وقوع چند فقره سرقت وجه نقد از اتباع خارجه در شهرستان رامسر و چالوس در پوشش مأموران انتظامی، موضوع به طور ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان چالوس قرار گرفت.

وی افزود: متهمان با زیرنظر قرار دادن سوژه در مکانی خلوت، جلوی خودروی مالباختگان را گرفته و به بهانه اینکه پول‌های همراه شما جعلی است، وجوه نقد را جهت بررسی از آنها ربوده و با خودروی سمند خود متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس تصریح کرد: متهمان پس از انجام یک مورد خفت‌گیری در شهر همجوار به سمت چالوس در حرکت بودند که با هوشیاری پلیس در یک عملیات غافلگیرانه توسط مأموران دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه در بازدید از خودروی متهمان یک جفت پلاک، دو عدد کلاه تابستانی پلیس، یک قبضه قمه و ساطور، قوطی استفاده شده اسپری فلفل و تعدادی مدارک خودرو کشف شد، خاطرنشان کرد: این سارقان زورگیر در بازجویی‌های فنی پلیس به هشت فقره زورگیری اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

قتل پسر ۶ ساله توسط نامادری

ظهر روز بیست‌ونهم خرداد، زن جوانی در تماس با اورژانس تهران مرگ پسر شش ساله‌ای را به علت خفگی گزارش داد. با اعلام این خبر، امدادگران اورژانس راهی محل حادثه شدند و به محض ورود به خانه با جسد مقتول مواجه شده و دقایقی بعد مرگ پسر شش ساله را به علت خفگی تأیید کردند.

بدین ترتیب مأموران کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با دستور بازپرس کشیک قتل راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند. در تحقیقات ابتدایی تیم جنایی مشخص شد، پسر شش ساله توسط نامادری خود به دلایل نامشخصی خفه شده و به قتل رسیده است.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد، نامادری به علت اختلافات شخصی که با مادر اصلی مقتول داشته، کنترل اعصاب خود را از دست داده و کودک را به قتل رسانده است. کارآگاهان به دنبال دریافت این اطلاعات بلافاصله نامادری را به اتهام قتل کودک شش ساله دستگیر کردند و در ادامه متوجه شدند قاتل دچار مشکلات روحی و روانی است. متهم با دستور بازپرس کشیک قتل جهت کشف ابعاد پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات ادامه دارد.

کشف ۳۵۰ قطعه سکه تاریخی

مصطفی مرزبان مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از کشف و توقیف ۳۵۰ قطعه سکه نقره تاریخی متعلق به دوره ساسانیان خبر داد و گفت: این سکه‌ها که به صورت غیرقانونی توسط فردی در منزل نگهداری می‌شد، توسط نیروی انتظامی کشف و توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه در محل یاد شده ۳۵۰ قطعه سکه تاریخی از جنس نقره کشف شد، افزود: سکه‌های مکشوفه با حضور کارشناس میراث فرهنگی مورد ارزیابی قرار گرفت و با توجه به حکاکی‌های صورت گرفته بر روی سکه‌ها اصل و قدمت تاریخی آنها به دوره ساسانیان تخمین زده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی ادامه داد: سکه‌های کشف شده پس از گذراندن مراحل قانونی به اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت از طریق شماره تلفن ۳۳۲۵۸۰۴۱ اطلاع‌رسانی کنند.

دستگیری عامل حمله به کارکنان اورژانس

حسن کاظمی بخشدار رضویه مشهد، اظهار کرد: روز گذشته کارکنان فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ مشهد برای انجام مأموریت به شهر رضویه اعزام شده بودند که مورد حمله قرار گرفته خودروی آمبولانس آن‌ها نیز آسیب دیده بود.

وی افزود: با حضور عوامل نیروی انتظامی فرد ضارب علاوه بر فحاشی، با قمه اقدام به مقابله با نیروهای انتظامی کرد و در نهایت توسط نیروهای انتظامی دستگیر شد. تحقیقات اولیه حکایت از مصرف قرص اعصاب و روان توسط ضارب دارد اما درحال‌حاضر فرد خاطی دستگیر شده و روند پرونده قضائی وی درحال اجرای روند قانونی است.

کد خبر 583327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.