گرمای شدید هوا باعث بروز بیماری‌های قلبی می‌شود

محققان معتقدند که گرمای شدید هوا خطر بروز مشکلات قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود اینکه مرگ و بیماری‌های ناشی از گرمای هوا قابل پیشگیری هستند سالانه تعدادی زیادی از افراد جان خود را بر اثر گرمای شدید از دست می‌دهند. نتایج مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد زمانی که دمای هوای به حداکثر دمای روزانه ۴۲ درجه سانتی‌گراد برسد، تعداد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی ممکن است دو یا سه برابر شود. هرچه دما در طول تابستان بیشتر در نوسان باشد، ممکن است سکته‌های قلبی شدیدتر شود.

به گفته پژوهشگران بعضی از داروها مانند مسدودکننده‌های گیرنده آنژیوتانسین، مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین، مسدودکننده‌های بتا، مسدودکننده‌های کانال کلسیم و دیورتیک‌ها که بر پاسخ فشار خون تأثیر می‌گذارند یا سدیم بدن را تخلیه می‌کنند، می‌توانند پاسخ بدن به گرما را شدیدتر کنند و باعث شوند در گرمای شدید احساس بیماری کنید. البته محققان تاکید می‌کنند که مصرف داروهای خود را قطع نکنید، فقط خونسردی خود را حفظ کرده و در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنید. حتی اگر از داروهای قلبی استفاده نمی‌کنید نیز باید اقدامات احتیاطی را هنگام افزایش دمای هوا انجام دهید.

حفظ آب بدن در گرمای شدید هوا بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین توصیه شده است که قبل، حین و پس از بیرون رفتن در هوای گرم آب بنوشید و منتظر نمانید تا احساس تشنگی کنید. هنگام افزایش دمای هوا از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار خودداری کنید و در اوایل بعدازظهر که معمولاً نور خورشید در شدیدترین حالت خود است از منزل خارج نشوید.

کد خبر 583314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.