شوراها بازوهای کمکی دولت هستند

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: تبیین ظرفیت‌های قانونی برای اعضای شوراها امری ضروری است.

سیداحمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی شهرها و روستاها منتخب مردم و بازوان کمکی دولت و ارگان‌ها هستند، اظهار کرد: ضروری است با همکاری دستگاه‌های مسئول و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی از آنها جهت کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، تحقق پروژه‌های عمرانی و رفع معضلات شهری استفاده کنیم، زیرا پیشگیری می‌تواند راهکار اساسی در کاهش هزینه‌ها و آسیب‌های جامعه باشد.

وی با بیان اینکه تبیین ظرفیت‌های قانونی و سهم شوراها در تقویت مردم‌سالاری دینی بسیار تأثیرگذار است، ادامه داد: در نص صریح قانون وظیفه دولت و مجلس رسیدگی به امور کلان و ملی است و نباید خود را درگیر مسائل محلی و روزمره خدمات‌دهی کنند، لذا ضروری است که مجلس و دولت اختیارات خود در این حوزه‌ها به شوراها واگذار کنند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: بدون تردید آموزش شوراهای اسلامی در راستای آگاه‌سازی آنها به وظایف و اختیاراتشان و آشنایی با مسائل حقوقی و مالی، کیفیت مدیریت شهری و روستایی را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان فارسان از ۳۰ عضو شورای اسلامی شهری و ۵۸ عضو شورای اسلامی روستایی برخوردار است.

کد خبر 583143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.