حمایت شوراهای شهر سولی‌هال و بیرمنگام از طرح ترک سیگار تا ۲۰۳۰

تعیین تسهیلات برای مشاغل متأثر از ساخت‌وساز مترو در ونکوور، جایزه معتبر صنعت انگلستان در دستان شورای شهر لیدز، اعلام وضعیت اضطراری هزینه زندگی توسط شورای شهر هال و ممنوعیت خرید خانه دوم در برایتون اند هوو، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سولی‌هال و بیرمنگام سالانه شاهد بستری شدن حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر در بیمارستان به دلیل استعمال دخانیات هستند و تنها در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، حدود چهار هزار نفر از ساکنان این دو شهر در اثر سیگار کشیدن جان خود را از دست داده‌اند، بنابراین شوراهای هر دو شهر، طرح جدید ترک سیگار تا سال ۲۰۳۰ را مورد حمایت قرار دادند. این برنامه بلندپروازانه دولتی با هدف کاهش میزان مصرف سیگار به کمتر از پنج درصد تا سال ۲۰۳۰ با پشتیبانی ۷۵ درصد از مردم منطقه همراه بوده است.

بیشتر سیگاری‌ها از سنین پایین مصرف دخانیات را آغاز می‌کنند و دو سوم از کسانی که در این سن تنها یک نخ سیگار مصرف می‌کنند در بزرگسالی به فردی معتاد سیگار تبدیل می‌شوند که این امر آن‌ها را در معرض خطر اعتیاد و مرگ زودهنگام، بیماری و ناتوانی قرار می‌دهد. به همین دلیل کارشناسان بهداشت عمومی و شوراهای شهر سولی‌هال و بیرمنگام از پیشنهادات برای افزایش سن فروش سیگار استقبال کردند و همچنین بخور کردن (ویپینگ) را به‌عنوان جایگزینی برای سیگار، همراه با ارائه اطلاعات دقیق در مورد مزایای این جایگزینی توسط متخصصان مراقبت‌های بهداشتی ارائه دادند.

ونکوور؛ تعیین تسهیلات برای مشاغل متأثر از ساخت‌وساز مترو

درحالی‌که «اسکای‌ترین (SkyTrain)»، تونل پنج کیلومتری توسعه خط برادوی، در حال ساخته شدن با ماشین‌های حفاری است تا از بار ترافیک‌های سنگین و ادامه‌دار این قسمت از شهر بکاهد، شیوه ساخت‌وساز این تونل همچنان مستلزم برخی ساخت‌وسازهای محلی برش و پوشش (cut-and-cover) است که این شیوه به کسب‌وکارهایی که در نزدیکی این مکان‌های ساخت‌وساز قرار دارد آسیب رسانده است. ساخت‌وسازهای عمده این پروژه کمی بیش از یک سال پیش آغاز شد و تا به امروز بیشتر اختلالات ناشی از شیوه ساخت‌وساز برش و پوشش در پنج ایستگاه در حال ساخت برادوی، عمدتاً ناشی از فرآیند حفاری و نصب مسیرهای موقت (deck) بوده است که در راستای فراهم آوردن امکان ادامه دادن حفاری و ساخت ایستگاه در کنار تردد وسایل‌نقلیه تعبیه شده است.

پس از دریافت درخواست‌های بسیار از سوی صاحبان کسب‌وکارهای کوچک در نزدیکی مکان‌های ساخت‌وساز در معرض دید متروی برادوی (Broadway)، شورای شهر ونکوور به اتفاق آرا تصویب کرد که کارکنان شورا برای ارائه تسهیلات به کسب‌وکارهایی که بیشترین تأثیر را از فعالیت‌های ساخت‌وساز گرفته‌اند راهکارهایی ارائه کنند. شورای شهر اعلام کرده است که این تسهیلات تنها برای کسب‌وکارهای فعال در مجاورت یا نزدیکی یکی از پنج مکان ساخت‌وساز سرپوشیده ایستگاه متروی برادوی در فاصله خیابان‌های اصلی برادوی و آربوتوس ارائه خواهد شد.

لیدز؛ جایزه معتبر صنعت انگلستان در دستان شورای شهر

شورای شهر لیدز و شرکای شبکه‌ای آن، «وایتال انرژی (Vital Energi) و «انه‌ویت (Ener-vate)» در بخش جوایز انرژی غیرمتمرکز ADE به‌عنوان برندگان جایزه بخش «حرارت و کارایی: عملیاتی» معرفی شدند.

با استفاده از گرما و انرژی بازیافتی از زباله‌های غیرقابل‌بازیافت در تأسیسات بازیافت و بازیابی انرژی (RERF) برای تأمین آب گرم ساختمان‌های شهر، «پایپز لیدز (Leeds PIPES)» (شبکه گرمایش منطقه‌ای لیدز)، یک جایگزین قابل‌اعتماد و مقرون‌به‌صرفه کم‌کربن برای سیستم‌های گرمایش سنتی با سوخت فسیلی ارائه داده است. این شبکه ۴۷ میلیون پوندی لوله‌های زیرزمینی عایق که در حال حاضر ۲۶ کیلومتر طول دارد، در سال گذشته ۱۳ هزار و ۹۰۰ مگاوات ساعت گرمایش برای شهر تأمین و به کاهش بیش از ۲۰۰۰ تن ردپای کربن شهر کمک کرده است.

شورای شهر لیدز اعلام کرد که شبکه مذکور که فعلاً نزدیک به ۲۰۰۰ خانه، ساختمان تجاری و بناهای عمومی را پوشش داده است، در حال ادامه دادن به گسترش خود است و به‌طور منظم به ساختمان‌های جدید اضافه می‌شود.

تورنتو؛ تمدید حمایت از طرح خیابان‌های دیجیتال در شورای شهر

در راستای حمایت از بهبود اقتصادی مداوم در تورنتو، شورای شهر از طرح ارائه‌شده توسط شهردار و معاون وی برای تخصیص کمک‌های مالی تا سقف سالانه ۵۵۰ هزار دلار به تابیا (TABIA، انجمن بهبود مناطق تجاری تورنتو) طی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ رأی مثبت داد تا حمایت‌های حیاتی برای حفظ مشاغل خیابان اصلی شهر پابرجا بماند.

«دیجیتال مین استریت (Digital Main Street)» یا خیابان اصلی دیجیتال، در سال ۲۰۱۶ توسط شورای شهر تورنتو و تابیا راه‌اندازی شد تا به کسب‌وکارهای خیابانی کمک کند عملیات خود را با ابزارها و منابع آسان برای استفاده توسعه دهند. این طرح که متعلق به تابیا است و تحت مدیریت آن قرار دارد، بخشی از برنامه حمایت مستمر شورای شهر در راستای بهبودی قوی پس از همه‌گیری کووید -۱۹ برای تورنتو محسوب می‌شود.

شورای شهر تورنتو در راستای فراهم آوردن پشتیبانی هدفمند از کسب‌وکارهای کوچک، از سال ۲۰۱۸ به‌واسطه تابیا برای گروه‌های خدمات دیجیتال برنامه مذکور بودجه ارائه کرده است. این سرویس در ابتدا بر مناطق بهبود کسب‌کارها متمرکز بود، اما از آن زمان به بعد گسترش یافت تا بتواند به مشاغل خیابانی اصلی در محله‌های شهر کمک کند.

هال؛ اعلام وضعیت اضطراری هزینه زندگی توسط شورای شهر

با رایج شدن منظره صف‌بندی‌ها در مقابل بانک‌های غذای شهر و گرم شدن بازار دلالان مواد غذایی به‌دنبال افزایش قیمت و انرژی اما ثابت ماندن دستمزدها، اعضای شورای شهر هال پیشنهادی برای اعلام وضعیت اضطراری هزینه زندگی ارائه دادند تا مسیر حمایت‌های بیشتر دولتی را هموار کنند.

این طرح از شورای شهر می‌خواهد تا در راستای دریافت حمایت‌های بیشتر (از جمله به‌واسطه کاهش مالیات بر ارزش افزوده) درخواست رسمی به دولت ارسال کند. طرح مذکور همچنین از شورا می‌خواهد در زمینه آنچه که می‌تواند به خانواده‌های درگیر با هزینه‌های اضطراری زندگی ارائه دهد به انجام بررسی‌های داخلی بپردازد که این بررسی‌ها شامل نظرات ذی‌نفعانی مانند مؤسسه‌های خدمات شهروندان، بانک‌های مواد غذایی، اتحادیه‌های کارگری محلی و اتاق بازرگانی خواهد بود و رهبر شورای شهر هال آن را برای حمایت از خانواده‌هایی که شدیداً نیازمند هستند ضروری می‌داند.

برایتون اند هوو؛ ممنوعیت خرید خانه دوم

اعضای شورای شهر «برایتون اند هوو (Brighton and Hove)»، شهری در جنوب انگلستان و پرطرفدارترین اقامتگاه تفریحی ساحلی این کشور، از مقامات خواستند تا راه‌های ممنوعیت خرید خانه دوم تنها برای اقامت طی تعطیلات در این شهر را مورد بررسی قرار دهند. مقامات کشور نیز با مورد هدف قراردادن نقاط کلیدی به جای اعمال ممنوعیت در سطح شهر، با طرح مذکور موافقت کردند. این نقاط کلیدی احتمالاً مناطقی خواهد بود که بیش‌از یک خانه از هر پنج خانه آن به‌عنوان محل سکونت مالک اصلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

شورای شهر برایتون اند هوو نیز اعلام کرد که «سیاست اقامتگاه اصلی» فقط برای بناهای جدید اعمال خواهد شد و ممنوعیت‌ها شامل محدودیت‌های خانه‌های مشترک جدید است که به‌عنوان خانه‌های چندکاربردی (HMOs) شناخته می‌شود که گاهی اوقات به آن خانه‌های دانشجویی نیز گفته می‌شود. در صورت اعمال هرگونه ممنوعیتی در این راستا، برایتون اند هوو اولین شهر یا منطقه بزرگ شهری خواهد بود که به اتخاذ چنین رویکردی اقدام می‌کند، البته سایر جوامع بسیار کوچک روستایی یا ساحلی کشور نیز طرح‌هایی مشابه با این طرح شورای شهر برایتون اند هوو را از طریق برنامه «طرح‌های محله‌ای» به تصویب رسانده‌اند.

کد خبر 583130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.