اعلام وضعیت اضطراری هزینه زندگی توسط شورای شهر هال

با تشدید بحران‌ها در هال و افزایش روزافزون تلاش‌های مردم برای گذران زندگی، شورای شهر وضعیت اضطراری هزینه زندگی را اعلام کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با رایج شدن منظره صف‌بندی‌ها در مقابل بانک‌های غذای شهر و گرم شدن بازارهای دلالان مواد غذایی به‌دنبال افزایش قیمت و انرژی اما ثابت ماندن دستمزدها، اعضای شورای شهر هال پیشنهادی برای اعلام وضعیت اضطراری هزینه زندگی ارائه دادند تا مسیر حمایت‌های بیشتر دولتی را هموار کنند.

این طرح از شورای شهر می‌خواهد تا برای دریافت حمایت‌های بیشتر (از جمله به‌واسطه کاهش مالیات بر ارزش افزوده) درخواست رسمی به دولت ارسال کند. طرح مذکور همچنین از شورا می‌خواهد در زمینه آنچه که می‌تواند به خانواده‌های درگیر با هزینه‌های اضطراری زندگی ارائه دهد به انجام بررسی‌های داخلی بپردازد. این بررسی‌ها شامل نظرات ذی‌نفعانی مانند مؤسسه‌های خدمات شهروندان، بانک‌های مواد غذایی، اتحادیه‌های کارگری محلی و اتاق بازرگانی خواهد بود و رهبر شورای شهر هال آن را برای حمایت از خانواده‌هایی که شدیداً نیازمند هستند ضروری می‌داند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای شهر هال به حمایت از ساکنان درگیر بحران هزینه‌های زندگی در شهر متعهد است و کوتاهی دولت را عاملی برای تبدیل این موضوع به یک وضعیت اضطراری معرفی کرد. وی درحالی‌که وضعیت خانواده‌های ساکن در شهر برای پر کردن باک ماشین‌ها، تهیه وعده‌های غذایی و حتی روشن نگهداشتن چراغ خانه‌هایشان را ناامیدکننده توصیف می‌کرد، دولت را ملزم دانست که به ساکنان شهر کمک کند و افزود: «انفعال محافظه‌کارانه دولت بسیاری از مردم را دچار سختی کرده است. آن‌ها یا اهمیتی نمی‌دهند یا درخواست‌ها به دستشان نمی‌رسد در غیر این صورت وارد عمل می‌شدند. مردم هال بدون دریافت هیچ‌گونه حمایتی در حال کنار آمدن با شرایط موجود هستند و سعی می‌کنند ادامه دهند.»

خانوارهایی که به دلیل بحران هزینه زندگی در هال تحت فشار قرار گرفته‌اند، با مشکلات جدی بدهی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که شامل معوقه‌های مالیاتی، قبوض پرداخت‌نشده آب و برق، اقساط عقب‌افتاده بانکی، صورت‌حساب‌های پرداخت‌نشده انرژی، بدهی کارت‌های اعتباری، حساب‌های انباشته‌شده دفتری در فروشگاه‌ها و معوقات اجاره‌بهای منازل می‌شود.

شورای شهر هال اعلام کرد که تنها طی یک دوره ۱۲ ماهه بیش‌از ۲۰۰۰ ساکن هال برای تقاضای کمک به مؤسسات خدمات شهروندان مراجعه کرده‌اند که اکثر آن‌ها درگیر مشکلاتی هم‌چون بدهی، اشتغال، مهاجرت یا مسکن بوده‌اند. ۴۹۹ نفر نیز با سه‌هزار و ۳۴۵ مشکل بدهی‌های سنگین مواجه بوده‌اند. این مراجعات در حالی صورت گرفته است که مؤسسات مذکور خدماتی گسترده‌تر از امور مالی و در راستای رفع چالش‌های ساکنان شهر ارائه می‌دهند که برای مثال شامل حمایت از والدین، حضور در مدارس و رفاه عاطفی می‌شود. شهر هال به‌طور فزاینده‌ای با افزایش روزافزون مردمی مواجه است که توانایی مقاومت در برابر چیزهایی را ندارند که می‌تواند بر وضعیت مالی آن‌ها تأثیر بگذارد.

کد خبر 583129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.