تعیین تسهیلات برای مشاغل متأثر از ساخت‌وساز مترو در ونکوور

شورای شهر ونکوور ارائه تسهیلات بالقوه برای مشاغل متأثر از ساخت‌وساز مترو را تأیید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، درحالی‌که تونل پنج کیلومتری توسعه خط برادوی «اسکای‌ترین (SkyTrain)» در حال ساخته شدن با ماشین‌های حفاری است تا از بار ترافیک‌های سنگین و ادامه‌دار این قسمت از شهر بکاهد، شیوه ساخت‌وساز این تونل همچنان مستلزم برخی ساخت‌وسازهای محلی برش و پوشش (cut-and-cover) است که به کسب‌وکارهایی که در نزدیکی این مکان‌ها قرار دارد آسیب رسانده است. ساخت‌وسازهای عمده این پروژه کمی بیش از یک سال پیش آغاز شد و تا به امروز بیشتر اختلالات ناشی از عملیات ساخت‌وساز برش و پوشش در پنج مکان ایستگاه برادوی عمدتاً ناشی از فرآیند حفاری و نصب مسیرهای موقت (deck) بوده است که در راستای فراهم آوردن امکان ادامه دادن حفاری و ساخت ایستگاه در کنار تردد وسایل‌نقلیه تعبیه شده است.

پس از دریافت درخواست‌های بسیار از سوی صاحبان کسب‌وکارهای کوچک در نزدیکی مکان‌های ساخت‌وساز در معرض دید متروی برادوی (Broadway)، شورای شهر ونکوور به اتفاق آرا تصویب کرد که کارکنان شورا برای ارائه تسهیلات به کسب‌وکارهایی که بیشترین تأثیر را از فعالیت‌های ساخت‌وساز گرفته‌اند راهکارهایی ارائه کنند.

یکی از پیشنهادات شامل ارائه طرحی مشابه با برنامه کمک مالی شهر مونترال برای مشاغل متأثر از ساخت‌وسازهای بزرگ بود. این برنامه شامل کمک مالی تا سقف ۴۰ هزار دلار در هر سال مالی به ازای هر کسب‌وکار آسیب‌دیده است که بر اساس ضررهای واقعی درآمد محاسبه می‌شود. با اصلاح این پیشنهاد توسط اعضای شورای شهر ونکوور، برنامه مذکور به‌طور خاص به‌تعویق افتادن مالیات‌های تجاری و استفاده بالقوه از احیای قدرت‌های معافیت مالیاتی را مدنظر قرار داد که بر اساس منشور ونکوور در اختیار دولت شهر قرار دارد.

شورای شهر اعلام کرده است که این تسهیلات تنها برای کسب‌وکارهای فعال در مجاورت یا نزدیکی یکی از پنج مکان ساخت‌وساز سرپوشیده ایستگاه متروی برادوی در فاصله خیابان‌های اصلی برادوی و آربوتوس ارائه خواهد شد. با توجه به تأثیری که مشاغل پیش از راه‌اندازی پروژه ساخت‌وساز مترو و به‌دنبال مشکلات ناشی از همه‌گیری کووید -۱۹ تجربه کرده‌اند، اعضای شورا بر فوریت اقدام برای ارائه این تسهیلات تأکید دارند چراکه فروش ازدست‌رفته کسب‌وکارهای این منطقه بسیار زیاد است.

کد خبر 583127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.