علت مسمومیت دانشجویان زنجانی آلودگی میکروبی بود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: نمونه‌برداری از مواد غذایی آزمایش شده از سلف دانشگاه تحصیلات تکمیلی نشان می‌دهد علت مسمومیت تعدادی از دانشجویان، آلودگی میکروبی بوده است.

به گزارش ایمنا، مشهود تقیلو اظهار کرد: مسمومیت دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، مسمومیت غذایی تشخیص داده شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع از ۶۱ نفر که با علائم ناراحتی دستگاه گوارش پس از صرف وعده غذایی ناهار به مراکز درمانی زنجان مراجعه کردند، آزمایش گرفته شد، اضافه کرد: در این خصوص عوامل بهداشتی و درمانی اقدامات درمانی به هنگام و لازم را انجام دادند و مورد حادی وجود نداشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان توصیه کرد: با توجه به افزایش و احتمال آلودگی میکروبی در مواد غذایی، این موضوع مهم در آشپزخانه دانشگاه‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، پنجشنبه گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان بعد از صرف ناهار در سلف سرویس دانشگاه با نشانه‌های شایع بیماری‌های گوارشی مثل حالت تهوع، استفراغ و اسهال مواجه شدند.

حدود ۵۰ نفر از دانشجویان توسط معاونت دانشجویی دانشگاه به بیمارستان ولیعصر منتقل شدند، تعدادی هم به صورت شخصی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

پیش‌تر «بابک کریمی» رئیس این واحد دانشگاهی گفت: بروز علائم بیماری گوارشی در برخی دانشجویان این دانشگاه منشأ مسمومیت غذایی ناشی از آلودگی میکروبی یا عامل ویروسی دارد که نظر قطعی، منوط به مشخص شدن نتایج نمونه گیری‌ها در آزمایشگاه است.

منبع: ایرنا

کد خبر 583095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.