گرانترین و ارزانترین شهرهای جهان کدام است؟

هنگ‌کنگ برای دومین سال متوالی گران‌ترین شهر جهان برای زندگی به عنوان مهاجر انتخاب شده است. نیویورک و ژنو نیز در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. آنکارای ترکیه با رتبه ۲۰۷ ارزان‌ترین شهر برای مهاجران اعلام شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بنیاد ECA International که تحقیقات خود را در ماه مارس سال جاری انجام داد، قیمت‌های بالا و ارزش ارز قوی در سال گذشته را به عنوان دلیل اول شدن هنگ‌کنگ در لیست گران‌ترین شهرهای دنیا عنوان کرد. افزایش هزینه‌های اجاره بخشی از دلایلی بود که لندن و نیویورک در بین پنج شهر گران قرار گرفتند؛ چراکه اجاره در این شهرها به ترتیب ۲۰ و ۱۲ درصد افزایش یافته است.

سنگاپور به‌رغم افزایش قابل توجه اجاره، قیمت بنزین و خدمات آب و برق در جایگاه سیزدهم باقی ماند. با تضعیف ارزش "ین"، شهرهای ژاپن همگی در رتبه‌های پایینی از نظر گرانی قرار گرفتند، در حالی که شهرهای چین، شانگهای و گوانگژو، با افزایش یوان در جایگاه‌های هشتم و نهم لیست قرار گرفتند.

بعضی از یافته‌های این نظرسنجی شامل موارد زیر است:

  • قیمت بنزین به طور متوسط ۳۷ درصد نسبت به سال قبل در تمام شهرها افزایش یافت، در حالی که بیروت ۱۱۲۸ درصد افزایش را ثبت کرد.
  • آنکارا ترکیه پس از پنج پله سقوط در رتبه ۲۰۷، ارزان‌ترین شهر جهان برای مهاجران است.
  • شرایط کنونی اوکراین باعث شد قیمت روغن خوراکی در سال گذشته به طور متوسط ۲۵ درصد در شهرهای مختلف افزایش یابد.

یک فنجان قهوه به قیمت ۵.۲۱ دلار، یک لیتر بنزین به قیمت ۳.۰۴ دلار و یک کیلو گوجه‌فرنگی با قیمت ۱۱.۵۱ دلار تنها تعدادی از قیمت‌هایی بودند که هنگ‌کنگ را در صدر فهرست قرار داد.

لی کوان، مدیر منطقه‌ای بین‌المللی برای آسیا درECA، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: "اگرچه هنگ‌کنگ در سال گذشته کمتر از سایر مکان‌های منطقه‌ای و جهانی تحت تأثیر تورم فزاینده جهانی قرار گرفته است، با این وجود همچنان گران‌ترین مکان در جهان باقی مانده است."

این قدرت دلار هنگ کنگ است که به آن امکان داده است تا موقعیت خود را به عنوان گران‌ترین مکان در سراسر جهان با تضعیف سایر ارزها حفظ کند.

ECA International، هزینه کالاها و خدمات مصرفی را در بیش از ۴۹۰ مکان در سراسر جهان تجزیه و تحلیل می‌کند، در حالی که داده‌های اقامتی نیز در نظر گرفته می‌شود و هزینه‌های اجاره را در ۴۱۰ منطقه که معمولاً کارکنان مهاجر در آن ساکن هستند، مقایسه می‌کند. در آخرین گزارش، ۲۰۷ شهر در ۱۲۰ کشور رتبه‌بندی شده است.

در ادامه ۲۰ مکان گران جهان برای مهاجران (با رتبه‌بندی مارس ۲۰۲۱ در پرانتز) آورده شده است.

۱. هنگ‌کنگ (۱)

۲. نیویورک، ایالات متحده (۴)

۳. ژنو، سوئیس (۳)

۴. لندن، بریتانیا (۵)

۵. توکیو، ژاپن (۲)

۶. زوریخ، سوئیس (۶)

۷. شانگهای، چین (۹)

۸. گوانگژو، چین (۱۰)

۹. سئول، کره جنوبی (۸)

۱۰. سانفرانسیسکو، ایالات متحده (۱۵)

گرانترین و ارزانترین شهرهای جهان کدام است؟

کد خبر 583069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.