بهار مردان آتش با اعزام به ۱۰۰۰ ماموریت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از انجام ۱۰۰۰ عملیات در فصل بهار خبر داد.

قدیر موسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص اقدامات سازمان آتش‌نشانی در فصل بهار، اظهار کرد: آتش‌نشانان سازمان در فصل بهار به بیش از ۱۰۰۰ مورد مأموریت اعزام شدند که امداد و نجات با ۶۲۰ مورد بیشترین سهم را در وقوع حوادث داشته و از فنون به‌روز در انجام عملیات‌ها استفاده شده است.

وی با بیان اینکه اطفای حریق با ۳۸۰ مورد در رده دوم اقدامات عملیاتی سازمان آتش‌نشانی بوده است، افزود: رعایت نکردن ایمنی در کار و بی‌توجهی به حفظ منابع طبیعی و باغ‌ها موجب بروز آتش‌سوزی شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته حوادث بیشتری به سازمان گزارش شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نسبت به مدت مشابه امسال ۴۴۴ مورد عملیات امداد و نجات انجام شد که از این تعداد ۳۶۱ مورد مربوط به آتش‌سوزی بود.

موسی‌خانی ادامه داد: پس از حوادث مرتبط با آتش‌سوزی، تصادفات خودرویی، مشکلات فنی آسانسور و حریق باغ‌ها بیشترین حوادث گزارش شده به سازمان آتش‌نشانی در فصل بهار بوده است.

وی گفت: هرس کردن علف‌های خشک، جلوگیری از روشن کردن آتش در باغ‌ها، رعایت ایمنی در کار و ساخت‌وسازها، توجه به فرسودگی تجهیزات برقی و رعایت نکات ایمنی و فنی در آسانسورها می‌تواند از حوادث جانی و مالی فراوانی جلوگیری کند.

کد خبر 583032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.