افزایش هزینه‌های شهر به‌دلیل نبود مدیریت یکپارچه

شهردار یزد با اشاره به اجرا نشدن طرح مدیریت یکپارچه شهری در کشور، گفت: نبود مدیریت یکپارچه شهری هزینه‌های خدمات‌رسانی شهری را چند برابر کرده است.

ابوالقاسم محی‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بالغ بر ۳۰ سال است که موضوع مدیریت یکپارچه شهری در دولت‌های مختلف مطرح و همواره نسبت به ضرورت وجود آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته به دلایل مختلف طرح مدیریت یکپارچه شهری به سرانجام نرسیده است، افزود: در حال حاضر مشکلات فراوانی در شهرها وجود دارد که اگر طرح مدیریت یکپارچه شهری عملیاتی شده بود، به راحتی قابل برطرف شدن بود.

شهردار یزد با بیان اینکه امروزه در تمام کشورهای پیشرفته جهان بحث مدیریت یکپارچه شهری کاملاً نهادینه شده است و به همین دلیل مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم را ندارند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرحی با عنوان مدیریت یکپارچه شهری که پیش از این به صورت لایحه ارائه شده بود، از سوی نمایندگان مجلس آماده شده و در مجلس شورای اسلامی در حال بحث و بررسی در کمیسیون‌های متعدد است.

وی گفت: در تمام دنیا شهرداری‌ها کلیددار شهر هستند و تمام مسائل زیرساختی، فرهنگی و آموزشی توسط شهرداری‌ها مدیریت می‌شود، اما در کشور ما این اتفاق نظر و یکپارچگی وجود ندارد.

محی‌الدینی با بیان اینکه تمام مسائلی که مردم دارند به‌طور مستقیم به شهرداری مرتبط می‌شود و آنها به این نهاد مراجعه می‌کنند، اما در حوزه مدیریت رفع مشکلات این یکپارچگی را مشاهده نمی‌کنیم، تصریح کرد: اگر این طرح در مجلس شورای اسلامی تصویب و به قانون تبدیل شود، اتفاقات بسیار خوبی خواهد افتاد و از جمله آن هزینه اداره شهرها کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان با برنامه‌های خود در شهر اقدام می‌کنند و بین شهرداری و این دستگاه‌ها تقابل ایجاد می‌شود، اما عملاً یکپارچگی لازم در مدیریت شهری وجود ندارد و همین موضوع باعث افزایش هزینه‌ها، اتلاف وقت مردم و نابسامانی در شهر می‌شود؛ موضوعی که با مدیریت یکپارچه شهری برطرف می‌شود.

کد خبر 583030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.