تاریک‌خانه‌های شهرداری روشن می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به واسطه انقلاب اداری روند الکترونیکی‌سازی فرایندهای شهرداری اتفاق می‌افتد، در حال حاضر بخش قابل توجهی از این فرایند رخ داده و دخالت عامل انسانی و سلیقه‌ای شهرداری به حداقل رسیده است.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص انقلاب اداری و فعالیت سامانه شفافیت مدیریت شهری اصفهان، اظهار کرد: مسیرهای غیرشفاف و ایجاد امضای طلایی برای افراد باعث می‌شود که شاهد مفاسدی در مجموعه شهرداری باشیم که رفع آن دغدغه مردم است.

وی با بیان اینکه علت اساسی مفاسد دخالت عامل انسانی در فرایندهای شهرداری است، ادامه داد: به همین دلیل در طرح شفافیت بندی اضافه و شهرداری مکلف شد تا تمام فرایندهای صدور پروانه را به شکل الکترونیکی انجام دهد تا دخالت عامل انسانی را در صدور فرایندهای پروانه که عمده‌ترین محل درآمدی شهرداری است را به صفر برساند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در تکمیل این موضوع شهردار اصفهان بحث الکترونیکی شدن تمام فرایندهای حوزه شهرداری را تا پایان سال ۱۴۰۱ وعده داده است، در نتیجه، استعلامات و موضوع‌های مختلف مانند پروانه‌های تعمیری نیز در قالب صدور پایان کار الکترونیکی اتفاق خواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت مستمر، دائم و حضوری از جانب شورای اسلامی شهر و مبادی نظارتی شهرداری در این مورد اتفاق بیفتد، گفت: با افرادی که حقوق بیت‌المال و مردم را ضایع می‌کنند، برخوردهای سلبی اتفاق می‌افتد، برای تسریع و افزایش کیفیت در خدمت‌رسانی به شهروندان نیز با بروز مفاسد و طولانی شدن فرایندهای اداری برخورد می‌شود تا مشکلات موجود رفع شود.

صالحی خاطرنشان کرد: عامل انسانی می‌تواند برای تشخیص در پرونده‌های مختلف رفتار و عملکردهای متفاوتی داشته باشد که این موارد با الکترونیکی شدن رفع خواهد شد و امکان رصد دائم، مقایسه و نظارت فعال نیز فراهم می‌شود.

مداخله و نظارت بیشتر مردم مزیت ایجاد شفافیت در شهرداری

وی در خصوص مزیت‌های راه‌اندازی سامانه شفافیت، اظهار کرد: در بررسی پرونده‌ها اگر مفسده، رانت و بی‌عدالتی به وجود آمده باشد، نظارت‌ها بسیار دقیق اعمال می‌شود، در رابطه با عوارض سالیانه شهرداری نیز مواردی اعمال شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حوزه طرح شفافیت شاهد اتفاق‌های خوبی به واسطه فعالیت سامانه سوت‌زنی در شورای اسلامی شهر اصفهان و شهرداری اصفهان خواهیم بود و با انجام این اقدام تلاش بر این بوده است که مداخله و نظارت مردم بیشتر شود.

وی با بیان اینکه به واسطه انقلاب اداری روند الکترونیکی‌سازی فرایندهای شهرداری اتفاق می‌افتد، افزود: در حال حاضر بخش قابل توجهی از این فرایند رخ داده و دخالت عامل انسانی و دخالت سلیقه‌ای شهرداری اصفهان به حداقل رسیده است و در گام بعدی تلاش بر این است که بر پستوها و تاریک‌خانه‌های شهرداری نور تابانده شود.

صالحی خاطرنشان کرد: لازم است که شهروندان با اطلاعات کافی، اشراف به قوانین و مقررات حقوقی به این حوزه ورود داشته باشند تا به شکل سلبی، سیستمی، ساختاری و با آگاهی‌بخشی و دانشی که در اختیار مردم قرار می‌دهیم، بتوانیم با رانت، امضای طلایی و مفاسد برخورد کنیم.

کد خبر 583014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.