یک هشتم پناهندگان کشور در استان اصفهان ساکن هستند

رئیس دفتر واحد عملیاتی کمیساریای عالی امور پناهندگان ملل متحد در اصفهان گفت: از تعداد ۸۰۰ هزار پناهنده ساکن در ایران، ۱۰۶ هزار نفر یعنی یک هشتم پناهندگان کشور در استان اصفهان ساکن هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفی‌ناز جدلی امروز سی‌ام خردادماه در آئین بزرگداشت «روز جهانی پناهنده» اظهار کرد: این روز، روز ارج نهادن برای شجاعت و مشارکت میلیونی انسان‌هایی است که در پی آزار و خشونت جنگ، برای تأمین امنیت خود و خانواده خود به کشور دیگری پناهنده شده‌اند.

وی افزود: امروز فرصتی برای یادآوری این مهم است که به لطف میزبانی و آغوش باز همسایگان، پناهندگان زندگی خود را دوباره آغاز کرده‌اند، روزی که کشورها خود را موظف کردند که امنیت پناهندگان را فراهم آورند.

ایران سابقه طولانی در ایجاد امنیت برای پناهندگان دارد

رئیس دفتر واحد عملیاتی کمیساریای عالی امور پناهندگان ملل متحد در اصفهان تصریح کرد: سنت میهمان‌نوازی سابقه طولانی و تاریخی در ایران دارد، کشور ایران سابقه طولانی در ایجاد امنیت برای پناهندگان دارد به‌طوری که ۸۰ سال پیش حدود ۱۲۰ هزار کشور پناهنده لهستانی وارد کشور ایران شدند که استان اصفهان میزبان هزار کودک لهستانی بود.

وی با تاکید بر اینکه حق هر انسانی است که از طریق پناه‌جویی درخواست امنیت برای خود و خانواده‌اش کند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران سخاوتمندانه میزبان ۸۰۰ هزار پناهنده است که این خدمات شایسته از سوی این کشور، همیشه مورد توجه جامعه بین‌المللی بوده و البته نیازمند حمایت هر چه بیشتر جامعه بین‌الملل است.

اصفهان میزبان پناهندگان جدید

جدلی ادامه داد: از تعداد ۸۰۰ هزار پناهنده ساکن در ایران، ۱۰۶ هزار نفر یعنی یک هشتم جمع پناهندگان کشور در استان اصفهان ساکن هستند. همچنین میزبان پناهندگان جدید افغانی هستیم که سال گذشته به ایران مهاجرت کرده‌اند.

جدلی افزود: بیش از چهار دهه است که ایران در قالب مسالمت‌آمیز میزبان پناهندگان بوده و خدمات ارزنده‌ای در حوزه‌های آموزشی، بهداشت، رفاه، اشتغال به پناهندگان ارائه داده است؛ به‌طوری که پناهندگان توانسته‌اند بدون هیچ تبعیضی به تحصیل پرداخته و هم‌اکنون به عنوان پزشک موفق به مردم ایران خدمات ارزنده ارائه دهند.

وی تصریح کرد: از دولت‌ها و جوامع بین‌المللی تقاضا داریم بیش از گذشته از خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان حمایت کنند تا شاهد رفاه هرچه بیشتر پناهندگان باشیم.

کد خبر 582960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.