درخواست شهردار مشهد از رؤسای قوا

شهردار مشهد از رؤسای قوا که سابقه خدمت در شهرداری را دارند، درخواست کرد با کاهش سهم شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده و اختصاص آن به سایر موارد مخالفت کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدالله ارجانی در جلسه شورای اداری شهرداری مشهد، اظهار کرد: شهرداری‌ها خط مقدم خدمات‌رسانی به مردم در ساختار مدیریتی کشور هستند، تعدد و گستره خدمات شهرداری‌ها همه اقشار جامعه را در تمام ایام سال در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در کشور بیش از ۱۱۰۰ شهرداری کوچک و بزرگ مشغول فعالیت است که نقش بی‌بدیلی در توسعه و عمران کشور دارد، ادامه داد: امروزه به دلیل مشکلات مختلف اقتصادی که ناشی از تحریم‌های ظالمانه است، مردم دچار مشکل هستند و این امر باعث کاهش درآمدهای شهرداری‌ها به ویژه در شهرهای کوچک نیز شده است.

شهردار مشهد با بیان اینکه عمران شهری در بیشتر شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر وابسته به کمک‌های ملی به‌ویژه سهم آن‌ها از محل مالیات بر ارزش‌افزوده است، افزود: طی چند روز گذشته تعدادی از شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر از سراسر کشور طی تماس‌های تلفنی از پیشنهادهایی که در خصوص کاهش سهم قانونی شهرداری‌ها از این محل مطرح‌شده است، ابراز نگرانی کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه سران سه قوه با کاهش سهم شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده مخالفت کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع از رؤسای قوا که سابقه خدمت در شهرداری را دارند خواستار مخالفت با کاهش سهم شهرداری‌ها و اختصاص آن به سایر موارد هستیم.

کد خبر 582958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.