لزوم تقویت ظرفیت پژوهشی دانشگاه و حوزه قم

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر قم گفت: تعداد مراکز پژوهشی در شهر قم ۳۴ مرکز است و در این شهر ظرفیت پژوهشی بسیار خوبی در دانشگاه و حوزه وجود دارد و می‌تواند علم را نیز به قدرت شوراها اضافه کند.

سیدمحمدحسین دهناد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشی شهر قم، اظهار کرد: تعداد مراکز پژوهشی در شهر قم ۳۴ مرکز است و در شهر قم ظرفیت پژوهشی بسیار خوبی در دانشگاه و حوزه وجود دارد که می‌تواند علم را نیز به قدرت شوراها اضافه کند. در این خصوص کارهای ارزشمندی را آغاز کرده و آسیب‌شناسی جامعی را در حوزه مدیریت شهرها در کشور انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه شهر قم مرکز علمی و بین‌المللی در بسیاری از حوزه‌ها است و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنیم، ادامه داد: شاهد برگزاری کرسی‌های علمی به زبان انگلیسی و عربی در دانشگاه‌های قم هستیم و امیدواریم با تشکیل این شبکه پژوهشی شاهد اتفاقات خوبی باشیم که نخستین جلسه آن در تهران و با موضوع حمل‌ونقل و ترافیک تشکیل خواهد شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: ارتباط خوبی بین کلان‌شهرها از طریق مرکز پژوهشی شورای اسلامی شهر در حوزه پژوهشی ایجاد شده و قرار است شبکه مطالعاتی و پژوهشی یکپارچه بین کلان‌شهرها ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با موضوع پژوهش بین کلان‌شهرها امضا شده است. در آسیب‌شناسی از مدیریت شهری با قدمت بیش از ۱۰۰ سال به این نکته رسیدیم که در نظام مدیریت شهری بیش از اینکه به امور شهر پرداخته شود، مسائل جاری و روزمره وقت و انرژی متولیان شهر را می‌گیرد و وظیفه مدیریت که هماهنگی، برنامه‌ریزی و ایجاد راهبردهای کلان است، به‌درستی انجام نمی‌شود.

دهناد با تاکید بر اینکه افزایش پشتوانه علمی تصمیمات شورای اسلامی شهر مورد توجه قرار دارد، گفت: در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تلاش شده است کمیته‌هایی مطابق با کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر با اعضای دانشگاه‌ها و شخصیت‌های علمی خارج از شورا تشکیل شود و به‌صورت کاربردی لوایح شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امروز نهایت آرزوی مدیریت شهری اجرای مدیریت یکپارچه شهری شده است، باید به توانمندی مدیریت شهری نگاه کرد. امروز با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم و نیاز به یکپارچگی و هماهنگی بین تمام دستگاه‌ها احساس می‌شود.

کد خبر 582954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.