تصویب بسته تشویقی شهرداری در حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

شهردار مبارکه با اشاره به تصویب بسته تشویقی شهرداری در حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت در شورای اسلامی شهر، گفت: این بسته شامل تخفیف عوارض ساختمان است و به زوج‌های جوان یا زوج‌هایی که صاحب فرزند می‌شوند، تعلق می‌گیرد.

محمدمهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: زوج‌های جوانی که تاریخ ثبت ازدواجشان سال جاری باشد، از ۳۰ درصد تخفیف عوارض ساختمان بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند اول آنان در سال جاری متولد شوند ۴۰ درصد، فرزند دوم ۵۰ درصد و فرزند سوم و بالاتر از ۶۰ درصد تخفیف بهره‌مند خواهند شد.

شهردار مبارکه با بیان اینکه امروزه جوانان به‌دلایل مختلفی از جمله اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تمایل کمتری برای ازدواج و فرزندآوری نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: مشکل کاهش نرخ جمعیت در کشور، امری فرهنگی و برگرفته از تحولات نگرشی به موضوع فرزندآوری است و در این راستا باید به سیاست‌های جمعیتی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری و قانون خانواده و جوانی جمعیت توجه ویژه داشت.

احمدی با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت سال گذشته در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شده است، تصریح کرد: در این قانون به مواردی همچون پویایی، جوانی جمعیت، افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج، تسهیل تشکیل خانواده و افزایش فرزند اشاره شده است و همه دستگاه‌ها باید جهت تحقق این امر اقدام کنند.

وی موفقیت در این طرح را مستلزم همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها باید با برنامه‌ریزی و حمایت از جامعه هدف جهت تحقق سیاست‌های کلی این قانون گام بردارند.

کد خبر 582953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.