چین کشف سیگنال بیگانه را تکذیب کرد

کارشناس فضایی مجموعه فضایی آسمان‌سرای سُها گفت: روز سه‌شنبه _بیست‌وچهارم خردادماه_ از سمت خبرگزاری‌های چینی اعلام شد که سیگنال‌هایی از تمدن فرازمینی دریافت شده، اما این خبر به سرعت حذف شد و یکی از مدیران تیم اکتشافی چین اعلام کرد که سیگنال گزارش شده، تنها یک تداخل رادیویی است.

علیرضا بیات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه روز سه‌شنبه _بیست‌وچهارم خردادماه_ از سمت خبرگزاری‌های چینی اعلام شد که سیگنال‌هایی از تمدن‌های فرازمینی دریافت شده است، اظهار کرد: این خبر در یکی از روزنامه‌های دولتی چین منتشر شده بود، اما به سرعت حذف شد و دلیل این کار مشخص نیست.

وی افزود: با منتشر شدن این خبر توسط روزنامه‌های دولتی، شایعاتی مبنی بر دریافت سیگنال از حیات فرازمینی نیز منتشر شد، اما این مسئله به صورت رسمی تأیید نشد و یکی از مدیران تیم اکتشافی چین، اعلام کرد که سیگنال گزارش شده به احتمال زیاد تداخل رادیویی است.

این کارشناس مجموعه فضایی آسمان‌سرای سُها ادامه داد: مسئله‌ای که درحال‌حاضر مطرح شده، این است که کشف تمدن بیگانه به صورت قطعی تعریف نشده است و به احتمال بسیار تداخل رادیویی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: امکان دارد سیستم ماهواره‌ای یا مخابراتی نزدیک تلسکوپ رادیویی بوده باشد که توانسته این تلسکوپ را دچار تداخل رادیویی کند و مانند یک سیگنال بیگانه نمایان شود؛ البته این خبر هنوز در حال بررسی است.

بیات در رابطه با تلسکوپ رادیویی که این سیگنال‌ها را دریافت کرده، گفت: تلسکوپ رادیویی که این سیگنال‌ها را کشف کرد و تحت عنوان Sky Eye شناخته می‌شود همچنین با قطری معادل ۵۰۰ متر بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی جهان است.

وی افزود: زمینه فعالیت Sky Eye امواج رادیویی است و تکنولوژی این تلسکوپ به قدری بالا است که اگر یک سیگنال بیگانه از سیاره فراخورشیدی به سمت کیهان گسیل شود آن را شکار کرده و می‌تواند مورد بررسی قرار دهد.

این کارشناس فضایی مجموعه آسمان‌سرای سُها تاکید کرد: موضوعی که درحال‌حاضر مشکل‌ساز شده این است که تاکنون موارد دیگری نیز رخ‌داده و به عنوان تداخل رادیویی گزارش شده است.

وی تصریح کرد: طی پروژه سایوز که در سال ۱۹۷۵ انجام شد، بر اثر انفجار الکترومغناطیسی قدرتمندی علائمی مشاهده شد که وجود بیگانگان را محتمل ساخت، اما بررسی‌ها بی‌نتیجه بود و عملاً هیچ حیات بیگانه‌ای به صورت رسمی کشف نشد.

کد خبر 582938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.