احتمال بروز کرونای طولانی مدت ناشی از سویه امیکرون کمتر است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به کرونای طولانی مدت پس از ابتلا به سویه امیکرون در مقایسه با دلتا به میزان قابل‌توجهی کمتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور ارزیابی احتمال بروز کرونای طولانی مدت ناشی از سویه امیکرون مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به ۵۶۰۰۳ بزرگسال در بریتانیا که نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها هنگام شیوع سویه امیکرون مثبت اعلام شده بود، مورد ارزیابی قرار گرفت. سپس محققان این موارد را با ۴۱۳۶۱ مورد مقایسه کردند، این افراد زمانی که نوع دلتا غالب بود، به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سویه امیکرون کووید -۱۹ کمتر از نوع دلتای این بیماری باعث بروز کرونای طولانی مدت می‌شود، به طوری که این احتمال بین ۲۰ تا ۵۰ درصد کمتر بود. محققان پس از انجام این مطالعه متوجه شدند که تقریباً ۴.۵ درصد از موارد سویه امیکرون، دچار کووید طولانی مدت شده بودند، در حالی که این رقم در مورد سویه دلتا حدود ۱۱ درصد بود.

به گفته محققان، همانطور که ثابت شده است، نوع شدید بیماری کووید -۱۹ خطر ابتلاء به کرونای طولانی مدت را افزایش می‌دهد، موج امیکرون نیز باعث بروز علائم کم شدت‌تر بیماری می‌شود و افراد کمتری در اثر ابتلاء به سویه امیکرون در بیمارستان بستری می‎‌شدند. به همین دلیل، احتمال بروز کرونای طولانی مدت ناشی از سویه امیکرون کمتر از سویه دلتا است. محققان در حال بررسی این موضوع هستند که علائم کرونای طولانی مدت ممکن است چقدر طول بکشد.

کد خبر 582914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.