زنان بیشتر از مردان درگیر علائم کرونای طولانی‌مدت می‌شوند

دوران نقاهت کرونای طولانی مدت به صورت دقیق مشخص نیست، زیرا علائم آن به سیستم ایمنی فرد و وضعیت سلامتی او بستگی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کرونای طولانی‌مدت یکی از موضوعاتی است که متخصصان را نگران کرده است. کووید -۱۹ یک بیماری مسری بوده که ممکن است علائم آن هفته‌ها یا حتی ماه‌ها ادامه‌دار باشد و قسمت‌های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار دهد. چندین مطالعه تأثیرات کرونای طولانی‌مدت و شاخص‌های تأثیرگذار بر آن را بررسی کرده است. مشخص شدن این شاخص‌ها به درمان به موقع علائم بیماری کمک شایانی می‌کند.

چه افرادی در معرض ابتلا به کرونای طولانی مدت قرار دارند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به کرونای طولانی‌مدت قرار دارند. زنان بیشتر از مردان درگیر علائم کرونای طولانی‌مدت می‌شوند. گاهی اوقات، افراد مبتلا به کرونای طولانی‌مدت به بستری شدن در بیمارستان و مراقبت پزشکی نیاز دارند.

علائم رایج کرونای طولانی‌مدت چیست؟

گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که تنگی نفس، خستگی و اختلالات خواب جزو علائم رایج کرونای طولانی‌مدت است. علاوه بر این، دیگر علائم مرتبط با کرونای طولانی‌مدت شامل درد عضلانی، درد قفسه سینه، تپش قلب و سرفه مداوم می‌شود. مشکلات شناختی نیز معمولاً در میان افرادی که به کرونای طولانی‌مدت مبتلا شده‌اند، مشاهده شده است.

دیگر علائم کرونای طولانی‌مدت شامل چه مواردی می‌شود؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که دیگر علائم رایج کرونای طولانی‌مدت شامل مشکل در صحبت کردن از دست دادن حس بویایی و چشایی و تب می‌شود؛ این علائم ممکن است باعث بروز اختلال در انجام فعالیت‌های روزانه افراد شود. کرونای طولانی‌مدت ممکن است بر اندام‌های اصلی بدن مانند قلب، کلیه، ریه‌ها و معده تأثیر بگذارد. گاهی اوقات افراد مبتلا به کرونای طولانی‌مدت مشکلات پوستی را نیز تجربه می‌کنند.

دوران نقاهت کرونا طولانی مدت چقدر طول می‌کشد؟

هیچ جواب قطعی برای این سوال وجود ندارد، زیرا علائم کرونای طولانی مدت به سیستم ایمنی فرد و وضعیت سلامتی او بستگی دارد. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که برخی بیماران مبتلا به کرونای طولانی‌مدت پس از گذشت چند هفته بهبود پیدا می‌کنند؛ در حالی که برخی دیگر حتی پس از گذشت یک سال نیز درگیر علائم بیماری هستند. بنابراین محققان معتقدند که مدت زمان ادامه‌دار بودن علائم کرونای طولانی‌مدت از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

کد خبر 582890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.