پارکینگ اتوبوس‌های شهری در بوداپست خورشیدی شد

مقامات بوداپست برای دستیابی به اهداف استراتژی آب‌وهوا و زیست‌پذیر کردن این شهر، بام پارکینگ اتوبوس‌ها را با پنل‌های خورشیدی پوشاندند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، منطقه کلنفولد بوداپست خانه نمادین اتوبوس‌های برقی و بدون آلاینده است. پارکینگ اتوبوس‌های کلنفولد با سرمایه‌گذاری آگاهانه اپراتور اصلی حمل‌ونقل عمومی بوداپست به «جزیره‌ای سبز» تبدیل شده است که نه‌تنها اتوبوس‌های برقی را برای عموم مسافران فراهم می‌کند، بلکه بخشی از نیاز برق آنها را نیز با جایگزینی سوخت‌های فسیلی از منابع انرژی تجدیدپذیر تولید می‌کند.

پنل‌های خورشیدی با ظرفیت کل ۲۰۰ کیلووات روی ساختار سقف دو پارکینگ اتوبوس نصب شده است. کل تولید برق سالانه مورد انتظار از این سیستم ۲۲۰ هزار کیلووات ساعت است که می‌تواند تقریباً ۹ درصد از برق مورد نیاز سایت شامل ۴۰ درصد برق مورد نیاز اتوبوس‌های برقی را تأمین کند.

پارکینگ اتوبوس‌های شهری در بوداپست خورشیدی شد

علاوه بر سود ایجاد شده پس از دوره بازگشت سرمایه، سیستم‌های خورشیدی مزایای مهمی دارند؛ بادوام هستند چراکه به یک منبع انرژی تقریباً پایان‌ناپذیر و پاک متکی هستند و به کاهش ردپای کربن کمک می‌کنند و در نتیجه از محیط زیست محافظت می‌کنند. این توسعه در قدیمی‌ترین سایت اتوبوس‌های بوداپست انجام می‌شود و می‌تواند به چالش‌های آینده پاسخ دهد.

شهردار بوداپست، اهمیت سرمایه‌گذاری سبز را به عنوان وسیله‌ای برای معکوس کردن رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا مورد تاکید قرار داده است. گرگلی کاراچسونی در این رابطه گفت: «اقتصاد راکد به دلیل همه‌گیری کرونا به ما فرصتی می‌دهد تا دوباره فکر کنیم که وقتی توسعه از سر گرفته می‌شود، چگونه باید اتفاق بیفتد. سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر اقتصاد سبز نه‌تنها از نظر حفاظت از اقلیم، بلکه از نظر مقرون به صرفه بودن نیز حائز اهمیت است."

کد خبر 582888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.