از کشف جسد خونین در خانه اجاره‌ای تا مهاجرت مرگبار

کشف جسد خونین دختر جوان در خانه اجاره‌ای، دستگیری قاتل متواری نزاع فامیلی، مهاجرت مرگبار داماد و برادرزن، قتل برای معامله موادمخدر، قتل فجیع یک زن با ضربات چاقوی همسر سابق و مرگ کودک درپی گرمازدگی در خودرو را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، شنبه _بیست‌ونهم خردادماه_ جاری، کشف جسد خون‌آلود دختر جوانی در یک خانه در منطقه نامجو به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد. با اعلام این خبر، مأموران کلانتری ۱۰۶ نامجو و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با دستور محمد تقی شعبانی، بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جرائم جنایی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به محض ورود به خانه در اتاق خواب با جسد خون‌آلود یک دختر جوان روی تختخواب مواجه شدند که براثر وارد شدن ضربات چاقو به ناحیه گردن به قتل رسیده بود. تحقیقات ابتدایی بازپرس ویژه قتل نشان داد مقتول روز قبل از حادثه با یک مرد جوان، خانه را به مدت یک روز اجاره کرده‌اند که صاحبخانه به علت تمام شدن مدت زمان قرارداد به خانه رفته و پس از مواجه با جسد غرق در خون دختر جوان روی تخت، موضوع را به پلیس گزارش داده است.

از سوی دیگر، بررسی‌های تیم جنایی حاضر در صحنه مشخص کرد، مرد جوان که در خانه مذکور همراه مقتول بوده از صحنه جنایت متواری شده است. تحقیقات درخصوص کشف ابعاد پنهان این پرونده توسط محمد تقی شعبانی بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جرایم جنایی ادامه دارد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری عامل این جنایت وارد عمل شده‌اند.

دستگیری قاتل متواری نزاع فامیلی

سرهنگ عباس علی یاری اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره درگیری و اختلاف فامیلی منجر به قتل یک شهروند به ضرب گلوله در استان خوزستان شهرستان آبادان و متواری شدن قاتل به خارج از استان و اطلاع از اینکه قاتل به شهرستان دیلم متواری و مخفی شده است موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان دیلم افزود: با رصد اطلاعاتی و اقدامات فنی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی در نهایت مخفیگاه قاتل فراری در شهر دیلم شناسایی و مأموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند. مأموران پلیس آگاهی و یگان امداد شهرستان در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم را که قصد فرار از مخفیگاه خود داشت دستگیر و پس انتقال به مقر پلیس و بررسی سوابق متهم مشخص شد از مجرمان حرفه‌ای دارای سوابق متعدد به ویژه قتل است و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی دیلم با هدف پیشگیری و کاهش وقوع حوادث ناگوار مشابه در سطح شهرستان به عموم شهروندان توصیه کرد: شهروندان ضمن تکریم و احترام به دیگران، آستانه صبر خود را بالا برند و در صورت ایجاد هرگونه مشکل و اختلاف خانوادگی تمام سعی خود را به کار گیرند با همکاری و مشورت بزرگان فامیل نسبت به حل اختلاف و رفع کدورت اقدام و در غیر اینصورت مشکل خود را از طریق مراجع قضائی و انتظامی پیگیری کنند.

مهاجرت مرگبار داماد و برادرزن

رسیدگی به شکایت خانواده‌ای که فرزند آنها در جریان مهاجرت به کشور یونان جان خود را از دست داده بود در دستور کار محمدامین تقویان بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت. در این پرونده مرد جوان به همراه برادرزن خود اقدام به مهاجرت به یونان کرده بود. این دو نفر ابتدا به ترکیه رفته و از آنجا در طی مسیری صعب‌العبور از جنگل‌های انبوه عبور کرده و وارد رود شدند.

در این مسیر یک جوان افغان هم به این دو نفر ملحق شد که درحال عبور از رودخانه یکی از جوانان ایرانی و یک افغان بر اثر سرما و شدت فشار آب فوت کردند. جوان دیگر به کشور بازگشت، اما خانواده همسفرش از او شکایت کردند. این فرد با حضور در دادسرای جنایی تهران اعلام کرد از طریق یک کانال تلگرامی با این شیوه مهاجرت آشنا شده و در مرگ همسفران خود نقشی ندارد. بنابر این گزارش، ردیابی مدیران کانال تلگرامی در دستور قضائی قرار دارد و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

قتل برای معامله موادمخدر

سرهنگ حمید افرامن اظهار کرد: درپی وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل با سلاح سرد در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ در یکی از محله‌های شیراز، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس افزود: مأموران اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان فارس تحقیقات خود را آغاز و مطلع شدند که قاتل پس از درگیری با مقتول ۲۷ ساله متواری و به صورت کاملاً حرفه‌ای خود را از دید پلیس مخفی کرده است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس ادامه داد: روز گذشته بیست‌وهشتم خردادماه، کارآگاهان زبده پلیس با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند مخفیگاه قاتل ۳۳ ساله را در یکی از خیابان‌های شیراز شناسایی و وی را در مخفیگاه خود دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه قاتل در بازجویی اولیه گفته به دلیل داشتن اعتیاد به مقتول مراجعه و بر سر معامله مواد مخدر با وی درگیر و با سلاح سرد آن را به قتل رساندم. متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

قتل فجیع یک زن با ضربات چاقوی همسر سابق

سرهنگ زال بیکی اظهار کرد: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل در یکی از روستاهای شهرستان قاین، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی قاین افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند، فردی به علت اختلافات خانوادگی همسر قبلی خود را که ۵۲ سال سن داشت با ضربات چاقو مجروح کرده و مصدوم به علت شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.

فرمانده انتظامی قاین خاطرنشان کرد: قاتل در بازجویی‌های پلیسی به قتل همسر ۵۲ ساله خود اعتراف کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

مرگ کودک درپی گرمازدگی در خودرو

غلامرضا حیدر نژاد اظهار کرد: یک زوج جوان هنگام مراجعه به مراسم سوگواری خاله کودک، سایدا چهار ساله را که در ماشین خواب بود جا می‌گذارند. والدین تصمیم گرفتند بچه را از خواب بیدار نکنند و تحت تأثیر سوگواری، کودک خود را فراموش کردند.

رئیس اداره پزشکی قانونی رامهرمز افزود: این کودک چندین ساعت در هوای گرم و آفتابی در ماشین رها شده بود و درهای ماشین قفل بودند. به علت استرس، شدت گرما و نبود اکسیژن، این کودک چهار ساله جان باخت. نتایج اولیه بررسی‌های جسد این کودک نیز فوت بر اثر گرمازدگی را تأیید می‌کند.

کد خبر 582881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.