لزوم تعویض پلاک خودرو پس از فروش

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اگر پس از فروش خودرو پلاک آن تعویض نشود همه جریمه‌های ثبت شده به نام صاحب قبلی خودرو خواهد بود؛ لزوم تعویض هرچه سریع‌تر پلاک پس از فروش خودرو را تشریح کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از سال ۸۳ تاکنون، ملاک اعمال جریمه پلاک خودرو بوده است؛ به طوری که برابر با قانون راهنمایی و رانندگی اگر فک پلاک قبلی و نصب پلاک جدید انجام نشود و خودرو توسط فروشنده به خریدار تحویل شود؛ از نظر سیستم شماره‌گذاری مالک اصلی همچنان فروشنده است و تخلفات به نام او ثبت و اعمال می‌شود.

وی افزود: لازم است فروشنده و خریدار قبل از نقل و انتقال خودرو با دریافت نوبت اینترنتی به همراه یکدیگر یا خریدار با دریافت وکالت‌نامه از فروشنده به یکی از مراکز تعویض پلاک مراجعه و نسبت به فک پلاک قبلی و نصب پلاک جدید به نام خریدار اقدام کنند.

لزوم مراجعه به مرجع قضائی و طرح دعوی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که برخی فروشندگان خودرو پس از دادن وکالت با آن مواجه می‌شوند، فک نکردن پلاک توسط خریدار است، ادامه داد: در برخی موارد خریدار بدون اقدام به تعویض پلاک پس از اخذ وکالت از فروشنده با همان پلاک قبلی تردد می‌کند و این باعث می‌شود تا هرگونه تخلف رانندگی و جرائمی که از سوی وی انجام می‌شود برای مالک قبلی که پلاک وی هنوز روی خودرو نصب است، اعمال شود.

وی با بیان اینکه پلیس در اینگونه موارد به صرف شکایت فروشنده نمی‌تواند به تنهایی اقدام به ثبت توقیف پلاک در سیستم راهور کند، خاطرنشان کرد: در چنین مواردی شاکی باید به مرجع قضائی مراجعه و طرح دعوی کند و در صورتی که مرجع قضائی حکم توقیف خودرو را صادر کند این موضوع در سیستم راهور ثبت شده و خودرو پس از توقیف جهت تعویض پلاک به این مراکز معرفی می‌شود.

کد خبر 582857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.