احتمال ریزش بورس تا ۱,۵۳۰ هزار واحد

ارزش معاملات نیز نسبت به دیروز افت داشت و به محدوده سه هزار و ۷۰۰ میلیارد رسید، حجم معاملات هم کاهش یافت و در محدوده شش میلیارد ۳۴۹ میلیون برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل منفی و شاخص هم وزن مثبت، ولی در کل متعادل این داستان بازار امروز است، افت یک هزار ۷۷۵ واحدی شاخص کل و رشد ۱۷۸ واحدی شاخص هم وزن چنگی به دل نمی‌زد، ارزش معاملات نیز نسبت به دیروز افت داشت و به محدوده سه هزار ۷۰۰ میلیارد رسید، حجم معاملات هم کاهش یافت و در محدوده شش میلیارد ۳۴۹ میلیون برگه سهم بود، در بازار بورس نوری به تنهایی یک هزار ۳۹۵ واحد تأثیر منفی بر شاخص کل داشت. بازار فرابورس نیز دچار افت ۱۴۶ واحدی بود.

نگاهی اجمالی به تحولات بازار امروز

وبملت با رشد ۱.۱ درصدی به قیمت ۴۰۰ دلار رسید.

سرمایه گذاری میراث فرهنگی با رشد ۵.۹ درصدی به قیمت ۸۰۰ تومان رسید.

هردو صندوق‌های دولتی پالایش و دارا یکم منفی بودند.

بانک دی پس از بازگشایی ۱۰ درصد افت و در قیمت ۸۴ تومان معامله شد.

صندوق‌های سرمایه گذاری درآمد ثابت شاهد ورود پول بودند.

نوری منفی ۴.۷ درصد افت کرد و بیشترین تأثیر منفی را بر بازار داشت.

گروه پالایشی یکپارچه منفی بودند. گروه برق و خدمات ان همچنان مثبت و بزاگرس پنج درصد رشد کرد.

در گروه قند و شکر قثابت نیز رشد پنج درصدی داشت.

در گروه آهن و فولاد کویر رشد پنج درصدی را تجربه کرد.

اسیاتک پس از بازگشایی صف فروش شد.

طبق اطلاعیه جدید بورس کالا، خریداران سکه بورسی از امروز در هر سفارش حداکثر می‌توانند ۱۰ سکه سفارش خرید بگذارند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت یک هزار ۷۵۵ واحدی به سطح یک میلیون ۵۴۵ هزار ۹۶۳ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد ۱۷۸ واحدی در سطح ۴۲۵ هزار ۳۶۰ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۶۶ تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۱۴

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۱۴۶ واحدی به سطح ۲۰ هزار ۹۶۳ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۰۱

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۷۰

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۷ هزار ۵۸ و ۲۵ هزار ۳۳۱ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب شش میلیارد ۳۵۰ و دو میلیارد ۱۲۱ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. وبملت

۲. نوری

۳. کیان

۴. کمند

۵. شپنا

بیشترین حجم معامله

۱. وبملت

۲. خودرو

۳. شستا

۴. وتجارت

۵. خساپا

بیشترین افزایش قیمت

۱. تکمبا

۲. دالبر

۳. ستران

۴. شاملاح

۵. بکامح

بیشترین کاهش قیمت

۱. نوری

۲. وتوس

۳. واذر

۴. میدکوح

۵. داروج

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

احتمال ریزش بورس تا ۱,۵۳۰ هزار واحد

حمایت: محدوده یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد.

پیش بینی: افت تا محدوده یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد

دامنه نوسان

مجید عشقی اظهار کرد: افزایش دامنه نوسان اثر مثبتی داشته و صفوف خریدوفروش کمتر شده و این استراتژی ادامه دارد و مجدد بازنگری می‌شود یک پله دیگر در تابستان باز می‌شود امید است تا آخر سال با رفع این محدودیت و بازتر شدن آن، صف خرید و فروش نداشته باشیم.

پی وی سی در بازارهای جهانی

قیمت pvc در CFR چین کاهش قیمت ۲۰ دلاری به ازای هر تن را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد و معاملات نسبتاً با ثباتی را در محدوده ۱۲۰۰ دلار داشت.

قیمت EDC و VCM که از مواد اولیه برای تولید PVC می‌باشند، باثبات و بدون تغییر خاصی نسبت به هفته‌های گذشته معامله شدند. در بازارهای هند و جنوب شرقی آسیا نیز قیمت‌ها تغییر چندانی نداشتند.

در اروپا قیمت‌ها کمی کاهشی اما با ثبات بود . در بازار ترکیه شاهد کاهش تقاضا و افزایش عرضه PVC بودیم که باعث شد قیمت کاهش یابد و در محدوده ۱۶۵۰-۱۷۰۰ دلار در هر تن معامله شود.

تحلیل بازار جهانی سنگ آهن

قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد چین در هفته گذشته با کاهش ۱۹ دلاری به ۱۲۲ دلار رسید. کاهش تقاضای فولاد در کشور چین باعث شده قیمت‌ها به شدت کاهش کند. با توجه به افزایش قیمت ذغال سنگ و کاهش حاشیه سود فولاد سازها، تقاضا برای سنگ آهن بسیار کاهش یافته است که موجب ریزش قیمت این کالا شده است.

طبق گفته معدن کاران سنگ آهن چینی، حتی با این قیمت‌ها (۱۲۲ دلار) هم توان سود سازی برای آنها وجود دارد، اما تاجرانی که سنگ آهن را خرید و فروش می‌کنند دچار زیان شده‌اند. دلیل این موضوع خرید سنگ آهن در قیمت‌های بالا می‌باشد.

وضعیت ABS در بازارهای جهانی

محصول اکریلونیتریل بوتادین استایرن CFR چین در هفته‌ی ۵ دلار کاهش قیمتی داشت و در ۱،۷۴۰ دلار معامله شد. قیمت محصول جنوب شرق آسیا نیز با همین میزان تغییر ۱،۷۹۰ دلار در تن را ثبت کرد.

در هفته‌ی گذشته، بازار به پشتوانه‌ی فشار از جانب قیمت‌های صعودی مواد اولیه، مستحکم‌تر از قبل دنبال شد و فروشندگان بین ۳۰ الی ۵۰ دلار سفارش‌های فروش خود را افزایش دادند. سفارشات محصول CFR چین در رقم حدود ۱۸۰۰ دلار ارائه شد که به نظر رقم بالایی برای قابل معامله بودن در بازار کم رمق چین بود. محصول داخلی چین ارزان‌تر و در حدود ۱۲.۹ الی ۱۳.۵ هزار یوان است که تقریباً برابر با ۱۶۵۰ دلار می‌شود.

عرضه کنندگان به سمت چین همگی از مشکل بودن فروش یاد می‌کردند و اینکه امکان کاهش قیمت ندارند. روند بازار نیز کماکان مشخص نیست و در این قیمت‌ها فقط برخی خریداران به افزایش موجودی انبار اقدام می‌کنند.

نرخ فعالیت تولید ABS پایین آمده است. مارجین تولید ABS در حدود منفی ۶۷ دلار محاسبه می‌شود.

تحلیل وضعیت پت در بازارهای جهانی

قیمت پلی اتیلن ترفتالات فوب شمال شرق آسیا در هفته گذشته ۶۰ دلار کاهش یافت و در ۱،۲۷۰ دلار در تن معامله شد. پت فوب جنوب شرق آسیا نیز همین میزان کاهش را تجربه کرد و به ۱،۳۴۰ دلار رسید.

تقاضای ضعیف در کنار محدودیت‌ها در شانگهای و پکن بر روی این روند اثرگذار بود. این امر موجب شد که برخی از کارخانجات محصولات پلیمری چین به سمت فعالیت‌های تعمیر و نگهداری زودهنگام سوق پیدا کنند، چرا که حجم موجودی انبار بالایی دارند و فروش کم است.

تورم نیز موجب شده که صادرات سخت‌تر شود. بنابراین راهی جز تولید کمتر باقی نمانده است. در مدت اخیر تقاضای کمتری از جانب اروپا و آمریکا ارائه می‌شود. فعالیت‌های تعمیر و نگهداری روی گرید الیاف بیشتر است چرا که افزایش قیمت خوراک موجب فشرده شدن مارجین شده است. مارجین گرید بطری همچنان مثبت باقی مانده است و تولید تقریباً روی ظرفیت انجام می‌شود.

نقشه بازار

احتمال ریزش بورس تا ۱,۵۳۰ هزار واحد

کد خبر 582834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.