لزوم جهاد تبیین برای احیای زاینده‌رود/ تکذیب کاهش حقوق کارگران اهواز

تبدیل پارک طبیعی شرق به دومین محور گردشگری اصفهان، تکذیب کاهش حقوق کارگران خدمات شهری در اهواز، لزوم جهاد تبیین برای احیای زاینده‌رود، مردم‌محوری اولویت در طرح‌های تفصیلی، ضرورت افزایش جریمه‌ها راهکار مقابله با ساختمان‌های ناایمن را در این بسته خبری پارلمان بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تبدیل پارک طبیعی شرق به دومین محور گردشگری اصفهان، تکذیب کاهش حقوق کارگران خدمات شهری در اهواز، لزوم جهاد تبیین برای احیای زاینده‌رود، شورای شهر بازوی توانمند مدیریت استان، مردم‌محوری؛ اولویت مدیریت شهری در طرح‌های تفصیلی، جاری بودن زاینده‌رود حیاتی است، ضرورت افزایش جریمه‌ها راهکار مقابله با ساختمان‌های ناایمن و لزوم حیات بافت‌های تاریخی را در این بسته خبری پارلمان شهری مرور می‌کنیم.

پارک طبیعی شرق به دومین محور گردشگری اصفهان تبدیل شود

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حدود یک چهارم از مساحت فضای سبز شهر اصفهان در محدوده پارک طبیعی شرق قرار دارد که در محدوده مناطق یک، چهار، پنج، شش، باغ رضوان، میادین میوه و تره‌بار و شهر رویاها است.

وی با بیان اینکه حدود یک چهارم از مساحت فضای سبز شهر اصفهان در محدوده پارک طبیعی شرق قرار دارد، گفت: پارک طبیعی شرق می‌تواند به دومین محور گردشگری اصفهان تبدیل شود.

ضرورت افزایش جریمه‌ها راهکار مقابله با ساختمان‌های ناایمن

روح‌الله امرالهی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ضرورت جلوگیری از تخلفات ساخت‌وساز و ساختمان‌های ناایمن قم، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار ساختمان و پلاک ثبت شده در شهر قم وجود دارد، برای جلوگیری از تخلفات ساخت‌وساز، باید جلوی طمع مالکان به ویژه طراحان و دلالان صنعت ساختمان گرفته شود.

وی با تاکید بر اهمیت پرداختن به ایمنی ساختمان‌ها، ادامه داد: شرایط کنونی شهر قم نگران‌کننده نیست، اما مجتمع و ساختمان‌هایی وجود دارد که وضعیت ایمنی آن‌ها نگران‌کننده است و در صورت بروز حادثه اتفاقات تلخی رخ خواهد داد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: ساختمان‌های ناایمن در قم ایمنی سازه و حریق ندارد و به شکل قولنامه‌ای خریدوفروش می‌شود، لذا باید جریمه تخلفات ساختمانی در قم به‌اندازه‌ای افزایش یابد که هیچ فردی تمایل به تخلف نداشته باشد.

لزوم جهاد تبیین برای احیای زاینده‌رود

فرزانه کلاهدوزان عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بنا به گفته رئیس‌جمهور جاری شدن زاینده‌رود از سراب تا پایاب، خواسته به‌حق مردم اصفهان است که در این سفر به آن پرداخته شد.

وی با بیان اینکه مردم استان اصفهان از نتایج این سفر به خوبی بهره‌مند می‌شوند، ادامه داد: آب یکی از مهمترین چالش‌های استان اصفهان است، در این راستا اصلی‌ترین خواسته مردم این خطه، جاری شدن زاینده‌رود است که به تبع آن مسئله آب نیز حل می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مسئولان، فعالان اجتماعی و مردم باید جهاد تبیین برای احیای زاینده‌رود را در دستور کار داشته باشند.

شورای شهر بازوی توانمند مدیریت استان است

مصطفی نباتی‌نژاد رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس قانون، استاندار، فرماندار و بخش‌داران موظف هستند در تمام شوراها و کمیته‌های تخصصی مرتبط با وظایف شورای اسلامی شهر که در سطح منطقه تشکیل می‌دهند از نماینده شوراهای شهر، شهرستان و بخش به عنوان عضو ناظر دعوت کنند، در این راستا برخی جلسات در سطح شهر و استان تشکیل می‌شود که استعداد حضور اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان نماینده ناظر را دارد.

پیشنهاد می‌کنم دیدارهای فصلی منظم با مدیریت استان داشته باشیم تا شاهد هم‌صدایی برای رفع مشکلات استان باشیم، در واقع شورای اسلامی شهر بازوی توانمند مدیریت استان است که باید از ظرفیت آن استفاده شود.

مردم‌محوری؛ اولویت مدیریت شهری در طرح‌های تفصیلی

حسین حسامی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با تاکید بر اینکه طرح‌های تفصیلی به‌عنوان سند توسعه، پیشرفت و آبادانی شهرها شناخته شده است و ذیل طرح‌های جامع قرار می‌گیرد، طرح تفصیلی سندی است که افق توسعه شهر برای چندین سال را ترسیم می‌کند، بر همین اساس تهیه و تدوین آن باید با دقت انجام شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم طرح‌های تفصیلی حوزه شمال شرق مشهد که در حال تهیه شدن است، با تکیه بر اصول کارشناسی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و جلب مشارکت ذی‌نفعان انجام شود تا بتوان طرحی کاربردی‌تر، مبتنی بر نیازهای مردم و با تراز مالی و فیزیکی مطلوب را تدوین کرد.

جاری بودن زاینده‌رود حیاتی است

علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جاری بودن زاینده‌رود بسیار حیاتی است، آثار این اتفاق در نسل‌های بعد مؤثر خواهد بود و تبعات ملی و بین‌المللی به همراه دارد، بدون تردید مطالبه‌گری اعضای شورای ششم شهر اصفهان در این خصوص منطقی، قانونی و بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: زاینده‌رود را شریان حیاتی یک تمدن چند هزار ساله می‌دانیم، اگر بخواهیم به واقعیت موضوع نگاه کنیم، شکل‌گیری پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی که بر پایه معماری کهن و دستاوردهای تاریخی ناشی از شکل‌گیری تمدن در مورد زاینده‌رود است.

تکذیب کاهش حقوق کارگران خدمات شهری در اهواز

سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص تکذیب کاهش حقوق کارگران شهرداری، گفت: برخی افراد با تبلیغات نادرست این فضا را ایجاد کرده‌اند که حقوق کارگران شهرداری کاهش یافته است این خبر به هیچ‌وجه صحت ندارد.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در حال حاضر میزان دریافتی کارگران رفت‌وروب حدود ۹ تا ۱۱ میلیون تومان است؛ اگر تفاوتی نیز وجود دارد به دلیل تأهل و دارا بودن فرزند است. علاوه‌بر افزایش حقوق سالانه کارگران شهرداری، طرح طبقه‌بندی مشاغل نیز برای آنها اجرا شده است.

حیات بافت‌های تاریخی را حفظ کنیم

رسول میرباقری رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توجه به سرمایه‌ها و میراث تاریخی اصفهان قابل اهمیت است، در حالی که در ایران و حتی اصفهان قدر این سرمایه‌ها را ندانسته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید حیات را به سرمایه‌های تاریخی بازگردانیم، گفت: با خدمات‌دهی و امکانات ویژه به بافت تاریخی حضور مردم در این مناطق را حفظ کنیم.

کد خبر 582823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.