اعمال قوانین سختگیرانه برلین برای جلوگیری از خشکسالی

مقامات برلین، سیگار کشیدن در جنگل‌ها یا اطراف آن‌ها را ممنوع کرده‌‎اند و در صورت سرپیچی، جریمه‌ای بین ۱۰۰ تا ۵۰ هزار یورو در انتظار متخلفان خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهر برلین و ایالت براندنبورگ مقررات جدیدی را برای محافظت از منطقه در برابر آتش‌سوزی جنگل‌ها و حفظ منابع آب‌های طبیعی صادر کردند. منطقه برلین-براندنبورگ از ماه مارس دچار خشکسالی شدیدی شده است و با افزایش گرمای تابستان نیز خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها افزایش یافته است.

طبق بیانیه برلین، سطح جنگل در حال حاضر پوشیده از مخلوطی از برگ‌های خشک و شاخه‌ها است. بسیاری از حوضه‌های آبی مانند دریاچه‌ها و رودخانه‌ها در ایالت براندنبورگ به طور خطرناکی کم‌آب هستند و حتی بعضی از بستر رودخانه‌ها نیز خشک است.

عملکرد جنگل‌ها برای تعادل آب‌وهوای شهر و حفاظت از آب آشامیدنی حیاتی است. آتش‌سوزی جنگل‌ها می‌تواند آسیب‌های زیست‌محیطی قابل‌توجهی را به همراه داشته باشد و ممکن است زیستگاه‌ها و مناظر تفریحی را برای چندین دهه از بین ببرد.

مقامات پایتخت آلمان سیگار کشیدن در جنگل‌ها و اطراف آن را ممنوع کرده‌اند که شامل مناطقی مانند سواحل رودخانه هاول و دریاچه‌ها می‌شود. چنین تصمیمی به این دلیل است که ته‌سیگارها می‌تواند به سرعت آتش‌سوزی ایجاد کنند و مناطق وسیعی از جنگل را به آتش بکشند.

اتومبیل‌ها و اگزوزهای گرم شده نیز می‌توانند پوشش گیاهی خشک را مشتعل کنند و به همین دلیل است که وسایل نقلیه اکنون فقط در مکان‌های پارکینگ مشخص می‌توانند پارک شوند. تخلفات گزارش شده با جریمه‌های ۱۰۰ تا ۵۰ هزار یورویی همراه است.

براندنبورگ نیز تعدادی از اقدامات را برای مقابله با خشکسالی انجام داده است که بیشتر در جهت جلوگیری از هدررفت آب به دلیل تبخیر است.

مسئولان براندنبورگ، مردم را از پمپاژ آب از حوضه‌ها بین ساعت ۸ صبح تا ۸ بعدازظهر منع می‌کنند، زیرا در طول روز دما بالاتر است و سطح تبخیر نیز بالاتر خواهد بود. در بعضی از مناطق نیز برداشت آب کاملاً ممنوع است و ممکن است تا ۵۰ هزار یورو جریمه به دنبال داشته باشد.

مقامات ایالتی گفته‌اند که این مقررات را دوباره بررسی خواهند کرد، اما در حال حاضر تاریخ مشخصی برای پایان آنها وجود ندارد.

اعمال قوانین سختگیرانه برلین برای جلوگیری از خشکسالی

کد خبر 582803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.