رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشتارگاه‌های تبریز زیر ذره‌بین نظارت

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: با توجه به هشدار شیوع تب کریمه کنگو، امسال تاکید ویژه‌ای بر ذبح قانونی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ارائه شده از اداره کل دامپزشکی برای عرضه بهداشتی دام و پیشگیری از هرگونه بیماری‌های مشترک انسان و دام شده است و نظارت‌ها تشدید می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، کریم قدرتی، اظهار کرد: با توجه به سطح هشدارهای دامپزشکی، برای سلامتی و دوری از تب کریمه کنگو، از مردم می‌خواهیم از ذبح دام حلال در منزل و مکانی به جز کشتارگاه‌های مجاز اکیداً خودداری کنند.

وی افزود: با توجه به سطح هشدارهای دامپزشکی، برای سلامتی و دوری از تب کریمه کنگو، از مردم می‌خواهیم از ذبح دام حلال در منزل و مکانی به جز کشتارگاه‌های مجاز اکیداً خودداری کنند.

مدیر عامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای در جهت فرهنگ‌سازی شهروندان برای خرید از مراکز عرضه بهداشتی و همچنین ارائه هشدارهای لازم درباره بیماری‌های حیوانی، خاطرنشان کرد: با توجه به هشدار شیوع تب کریمه کنگو، امسال تاکید ویژه‌ای بر ذبح قانونی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ارائه شده از اداره کل دامپزشکی برای عرضه بهداشتی دام و پیشگیری از هرگونه بیماری‌های مشترک انسان و دام شده است و نظارت‌ها تشدید می‌شود.

وی از هماهنگی‌های لازم برای برپایی مراکز عرضه بهداشتی در عید سعید قربان خبر داد و گفت: با توجه به تجارب سال‌های گذشته و ضرورت آمادگی هرچه بهتر برای برگزاری باشکوه‌تر عید سعید قربان و برپایی مراکز عرضه بهداشتی دام زنده در این مناسبت مهم، از هم اکنون هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های مرتبط آغاز می‌شود.

قدرتی با بیان اینکه نهادهای مرتبط باید برای ارتقای بهداشت و آسایش خاطر شهروندان همکاری کنند، افزود: در این راستا، سازمان میادین شهرداری تبریز در تعیین و ساماندهی مراکز عرضه دام زنده و همچنین ادارات کل جهاد کشاورزی، دامپزشکی و صنعت، معدن و تجارت استان و بهداشت در امر نظارت‌های بهداشتی و اقتصادی نقش بسزایی دارند.

وی تصریح کرد: به دلیل شیوع تب کریمه کنگو، تمام مؤسسات خیریه که قصد قربانی کردن در این عید را دارند، باید امسال نیز قربانی‌ها را فقط در کشتارگاه تبریز ذبح کنند، لذا کشتارگاه تبریز آمادگی دارد گوشت ذبح قربانی‌شده را به نیابت و با قیمت مصوب و در صورت تمایل بسته‌بندی و بعد از رعایت پیش سرد در هر محلی که درخواست داده می‌شود، رایگان تحویل دهد.

کد خبر 582777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.