جاری نبودن زاینده‌رود مرگ تدریجی تاریخ است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زاینده‌رود با اصفهان و تمدن این شهر عجین شده است، جاری نبودن آن مرگ تدریجی برای تاریخ و دنیا خواهد بود.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تبعات جاری نبودن زاینده‌رود در اصفهان، اظهار کرد: زاینده‌رود با اصفهان و تمدن این شهر عجین شده است، جاری نبودن آن مرگ تدریجی برای تاریخ و دنیا خواهد بود.

وی با بیان اینکه زاینده رود موجب تثبیت جایگاه تاریخی اصفهان می‌شود، ادامه داد: جایگاه تاریخی نقش ممتازی برای اصفهان است و جاری نبودن زاینده‌رود موجب بروز آثار زیست‌محیطی و آلایندگی‌های شدید در اصفهان شده و بر جغرافیای اصفهان و مسئله فرونشست این شهر تأثیر گذاشته است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مسئله جاری نبودن آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان، مسئله‌ای نیست که بتوان به سهولت از آن گذشت و باید برای حل آن چاره‌ای اندیشید، افرادی که پوست و خونشان با اصفهان عجین است می‌دانند که موضوع اصفهان‌گریزی نیست، بلکه می‌خواهیم مشکلات اصفهان را رفع کنیم.

فرونشست تهدیدی برای آثار تاریخی اصفهان است

وی با تاکید بر اینکه فرونشست تهدیدی برای آثار تاریخی اصفهان است، گفت: اصفهان در گذشته با حقابه‌ای که داشته باغ‌شهر نامیده شده است و امروز از آن باغ‌شهر چیزی باقی نمانده است که البته همین مقدار کم نیز استفاده عام دارد و مردم سراسر کشور و گردشگران خارجی از این موقعیت استفاده می‌کنند، اما خشکی زاینده‌رود و مسائل زیست محیطی این موقعیت را از بین برده است.

نادرالاصلی با اشاره به سخنان برخی مسئولان کشوری و اعتراض به موارد مطرح شده از سوی آنها، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور از اصفهان بازدید داشتند و از نزدیک شاهد مشکلات اصفهان بودند که جای تقدیر دارد، اصفهان دارای ظرفیت‌های خوبی است و نباید به این روز بیفتد؛ توجه ویژه به مسئله جاری بودن زاینده‌رود برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها بسیار مهم است.

وی در خصوص ابعاد مهاجرت‌پذیری اصفهان، اظهار کرد: اصفهان امروزه به دلایل متعدد و برای ایجاد اشتغال جنبه مهاجرت‌پذیری دارد و شاهد مهاجرت از استان‌های مختلف و همجوار به اصفهان به دلیل امکاناتی که این شهر تاریخی دارد، هستیم.

وی با بیان اینکه اصفهان در تمام رشته‌های متعدد هنرمندان توانمندی دارد و باید به این مسئله توجه داشته باشیم، گفت: اصفهان به دلیل وجود فرصت‌های موجود شهری مهاجرپذیر است، امروز بسیاری از کارگاه‌ها، اداره‌ها و صنایع در اصفهان وجود دارد که مهاجران در آن مشغول به فعالیت هستند و با جاری بودن زاینده‌رود رونق و آبادانی بیشتری در این شهر شکل می‌گیرد.

کد خبر 582731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.