شرکت ملی پست؛ متولی پیاده‌سازی GNAF

پایگاه اطلاعات نشانی‌های مکان محور (GNAF)، به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم برای تبادل داده‌های مکان‌محور در مدیریت واحد شهری از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. GNAF در واقع امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور امکان‌‍پذیر می‌کند.

به گزارش ایمنا، مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست ایران، اظهار کرد: در ادبیات علمی، شهر هوشمند یک منطقه شهری است که از انواع مختلف سنسورها و روش‌های الکترونیکی برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کند، این اطلاعات برای مدیریت کارآمد دارایی‌ها، منابع و خدمات شهری استفاده می‌شود.

وی افزود: این فرایند شامل جمع‌آوری اطلاعات از شهروندان، دستگاه‌ها و منابع شهری است که برای پایش و مدیریت تأسیسات شهری، شبکه‌های تأمین آب، مدیریت پسماند، کشف جرم، سیستم‌های اطلاعاتی، مدارس، بیمارستان‌ها و دیگر خدمات اجتماعی آنالیز و پردازش می‌شود.

دولتی خاطرنشان کرد: پایگاه اطلاعات نشانی‌های مکان محور (GNAF)، به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم برای تبادل داده‌های مکان محور در مدیریت واحد شهری از اهمیت به‌سزایی برخوردار است؛ GNAF در واقع امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد.

وی با بیان اینکه به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF، امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی فراهم می‌شود، ادامه داد: هدف از ایجاد زیرساخت GNAF، امکان استفاده متولیان مدیریت واحد شهری به منظور ایجاد ارتباط به صورت مستقیم با جامعه و زیرساخت‌های شهری است که منجر به پاسخ‌های فوری به نیازهای شهر و شهروندان می‌شود.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست ایران با اشاره به مزایای GNAF، تصریح کرد: از جمله مزایای GNAF افزایش کارایی، افزایش دقت و داده‌های قابل اطمینان است که موجب افزایش هوشمندسازی و کاربردهای متناسب با شهر هوشمند می‌شود؛ این کاربردها مشتمل بر نیازهای عادی شهروندان از جمله برنامه‌ریزی‌های سفرهای درون شهری، مباحث مرتبط با کسب‌وکارهای خصوصی و دولتی شامل مکان‌یابی اماکن و نیازهای عمومی شامل مدیریت بحران، تجمیع قبوض و خدمات اورژانسی است.

دولتی با بیان اینکه شرکت ملی پست به عنوان متولی پیاده‌سازی GNAF، یکی از زیرساخت‌های شهر هوشمند در ایران، هوشمندسازی را به صورت درون‌سازمانی آغاز کرده است، گفت: به‌هنگام‌سازی هوشمند پایگاه داده GNAF، استفاده پایگاه داده GNAF برای تسهیل دیسپچینگ و توزیع و طراحی سرویس‌های مکان‌محور جدید بر مبنای پایگاه داده از اقدامات انجام شده است.

به گزارش ایمنا، سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران Smart City Expo 2022 با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت وزارت کشور (مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار)، از دوازدهم الی چهاردهم تیرماه ۱۴۰۱ در مصلی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 582628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.